• Μερικά ψάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, συνεπώς είναι καλό να τα αποφεύγουμε. Αυτά είναι: το σκουμπρί, ο ξιφίας και ο καρχαρίας ενώ ψάρια όπως ο τόνος περιέχουν χαμηλά επίπεδα υδραργύρου, και μπορούν να καταναλώνονται σε μέτριες ποσότητες. Προσοχή χρειάζεται και με τα καπνιστά θαλασσινά διότι μπορεί να έχουν μολυνθεί με λιστέρια βακτήρια. Αποφύγετε τα ψάρια που πιθανόν έχουν μολυνθεί από τα νερά στα οποία καλλιεργούνται, όπως ο σολομός, οι ριγωτές πέρκες και η πέστροφα.  Επίσης οστρακοειδή όπως τα στρείδια, τα μύδια και αχιβάδες, πρέπει να αποφεύγονται. Η αποφυγή αυτών το ψαριών γίνεται προκειμένου να αποφύγουμε εγκεφαλικές ανωμαλίες.

trofew pou prepei na apofeugw kata thn diarkeia ths egkumosinhs 300x200 Τροφές που πρέπει να αποφεύγω στην εγκυμοσύνη

 

  • Αποφυγή συνταγών που περιέχουν ωμό αυγό πχ. κέικ, κρέμες, μους, μαγιονέζες κλπ. Διότι μπορεί η εγκυμονούσα να μολυνθεί με βακτήρια της σαλμονέλας.

 

  • Προσοχή με την υγιεινή των φρούτων και των λαχανικών. Μη καλά καθαρισμένα φρούτα και λαχανικά μπορεί να οδηγήσουν σε τοξόπλασμα ή λιστέρια. Επίσης καλό είναι να αποφύγετε να καταναλώνεται φυσικούς χυμούς εκτός σπιτιού. Διότι δεν ξέρετε αν έχουν πλυθεί καλά (τα φρούτα). Προτιμήστε παστεριωμένους χυμούς που συντηρούνται στο ψυγείο.

 

 

  • Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται με την χρήση της ζάχαρης πχ. σοκολάτες, μπισκότα, κρουασάν, πρέπει να αποφεύγονται ή να καταναλώνονται με μέτρο.

 

  • Περιορισμό στην χρήση καφεΐνης, διότι έχει συσχετιστεί με χαμηλό βάρος γέννησης του μωρού. Η καφεΐνη εκτός από τον καφέ υπάρχει στο τσάι, τη σοκολάτα  καθώς επίσης και σε φάρμακα.

 

  • Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα που συσκευάζονται και αποθηκεύονται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα δεν συνιστάται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης καθώς περιέχουν διάφορες επιβλαβείς ουσίες για τον οργανισμό.