Site Overlay

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά

Η δημιουργία φλεγμονής στο σώμα αποτελεί την κυριότερη αιτία αύξησης του σωματικού βάρους καθώς ο μεταβολισμός μειώνεται και το ανοσοποιητικό σύστημα εξασθενεί. Η φλεγμονή είναι ένα αποτέλεσμα της παρατεταμένης και χρόνιας χρήσης φαρμάκων, όπως αντιβιοτικά, της αυξημένης κατανάλωσης τροφίμων με ζάχαρη και αντίστοιχα της μειωμένης κατανάλωσης τροφίμων με φυτικές ίνες.

Στη μάχη για την καταπολέμηση της φλεγμονής σημαντική ασπίδα του οργανισμού αποτελούν τα προβιοτικά ζωντανοί οργανισμοί που περιέχονται σε τρόφιμα ου έχουν υποστεί ζύμωση ή και σε διατροφικά συμπληρώματα.

Γιαούρτι

Στην 1η θέση των τροφίμων με προβιοτικά ανήκει το γιαούρτι. Ωστόσο, απαιτείται προσοχή, καθώς δεν περιέχουν όλα τα γιαούρτια προβιοτικά. Αυτό συμβαίνει διότι πολλές φορές ενδέχεται να υποστούν θερμική επεξεργασία μετά τη ζύμωση, με αποτέλεσμα να θανατωθεί η πλειοψηφία των βακτηρίων που είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό. Για να είστε σίγουροι πως το γιαούρτι που επιλέγετε είναι  πλούσιο σε προβιοτικά μην ξεχνάτε να ελέγχετε πως αναγράφεται στην ετικέτα η φράση «ζωντανή και ενεργή καλλιέργεια».

Κεφίρ

Σε περίπτωση δυσανεξίας σε γαλακτοκομικά προϊόντα, το κεφίρ αποτελεί την ιδανική λύση. Αυτό συμβαίνει καθώς φαίνεται να εξουδετερώνει τις επιπτώσεις λακτόζης σε ποσοστό >70%. Έξτρα όφελος είναι πως τα βακτηρίδια αποικίζουν τον γαστρεντερικό σωλήνα και ωφελούν σε βάθος χρόνου τον οργανισμό.

Μαύρη σοκολάτα

Σημαντικός σύμμαχος σε μια διατροφή πλούσια σε προβιοτικά, αλλά και πρεβιοτικά είναι η μαύρη σοκολάτα. Για να ωφεληθεί βέβαια κάποιος θα πρέπει να δώσει προσοχή στην περιεκτικότητα της σοκολάτας σε κακάο (>70%) και στην απουσία ζάχαρης.

Κρασί ή μπύρα

Η κατανάλωση ζυμωμένων αλκοολούχων ποτών όπως το κρασί και η μπύρα παρέχει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό, όταν γίνεται με μέτρο. Όσον αφορά το κρασί πρόκειται για μια ισχυρή πηγή αντιοξειδωτικών, ενώ και οι βιταμίνες που βρίσκονται στο σιτάρι του κριθαριού που προκύπτει από τη ζύμωση φαίνεται να βοηθούν στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ και στον μειωμένο κίνδυνο σχηματισμού θρόμβων.

Αρακάς

Νεότερες μελέτες συμπεριλαμβάνουν τον αρακά στις τροφές που περιλαμβάνουν ισχυρά προβιοτικά. Γι’ αυτό μη διστάζετε να τον καταναλώνετε φρέσκο σε σαλάτες, ομελέτες ή και ζυμαρικά.

Μαλακά ωριμασμένα τυριά

Δεν περιέχουν προβιοτικά όλα τα τυριά που υπόκεινται σε ζύμωση. Τα ωριμασμένα μαλακά τυριά, όπως  τσένταρ, γκούντα ή παρμεζάνα είναι αυτά που παράγονται όταν προστίθεται βακτηριακή καλλιέργεια γαλακτικού οξέος στο γάλα και σχηματίζεται τυρόπηγμα και ορός γάλακτος. Η ουσία είναι πως όσο περισσότερο αφήνουμε το τυρί να ωριμάζει, τόσο πιο ευεργετική δράση θα ασκήσουν τα βακτήρια στο έντερο

Ελιές

Η φυσική ζύμωση ως αποτέλεσμα του αλατιού στις ελιές είναι αυτή που συνδράμει στη θεώρηση αυτού του τροφίμου ως κύριος αρωγός στα πλαίσια μιας Μεσογειακής Διατροφής. Η ζύμωση προκαλεί την παραγωγή οξέων από βακτηρίδια γαλακτικού οξέος και προσδίδει στην ελιά τη χαρακτηριστική της γεύση.