Όταν θέλουμε  να χάσουμε τα περιττά κιλά,  έχουμε κατά νου την αποφυγή των λιπαρών και των υδατανθράκων για να πετύχουμε το στόχο μας. Όμως, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι το κλειδί για  ένα αποτελεσματικότερο και υγιές  αδυνάτισμα,  δεν βρίσκεται πάντα στις τροφές με λίγους υδατάνθρακες και χαμηλά λιπαρά όπως πιστεύαμε μέχρι τώρα. Υπάρχουν πολλά προϊόντα που περιέχουν,  και πολλούς υδατάνθρακες και πολλά λίπη, τα οποία όμως είναι ιδιαίτερα θρεπτικά και υγιεινά, άρα αναλογικά είναι και απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή! Ένα μύθος μόλις καταρρίφθηκε!

trofes me polla lipara kai ydatanthrakes pou adynatizoyn 300x199 Τροφές με πολλά λιπαρά και υδατάνθρακες που αδυνατίζουν

Πάμε λοιπόν να δούμε 5 τρόφιμα με σύνθετους (ή καλούς) υδατάνθρακες και καλά λιπαρά, τα οποία αποτελούν δυνατούς συμμάχους μας, στην μάχη με τη ζυγαριά:

  1. Βραστό αυγό

Το αυγό είναι μια παρεξηγημένη τροφή, καθώς θεωρείται ότι λόγω της χοληστερόλης που περιέχει, καλό είναι να καταναλώνεται προσεκτικά. Όμως, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το αυγό αποτελεί υπερτροφή, καθώς περιέχει πληθώρα ποιοτικών πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων και είναι πολύ ευεργετική επιλογή για τα άτομα κάθε ηλικίας. Τα θρεπτικά του συστατικά είναι τόσο ευεργετικά για την υγεία μας, καθώς μας προκαλούν κορεσμό με πολύ λίγες θερμίδες.

  1. Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι εξαιρετικά θρεπτικό φρούτο. Είναι πλούσιο σε υγιεινά (καλά) λιπαρά, κυρίως σε μονοακόρεστο ελαϊκό οξύ( το οποίο υπάρχει και στο ελαιόλαδο). Επιπρόσθετα, το αβοκάντο περιέχει  άφθονο νερό, άρα αυτό το καθιστά έτσι ώστε να μην έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια. Το κάλιο και οι φυτικές του ίνες,  αποτελούν επίσης  πολύτιμα συστατικά τα οποία ευεργετούν τον οργανισμό μας. Πως μπορείτε να καταναλώσετε αβοκάντο; Είτε ως υποκατάστατο βουτύρου, είτε σε smoothies ως συστατικό, είτε ως άλειμμα στο ψωμί σας κ.α.

  1. Ξηροί καρποί

Οι  ξηροί καρποί, όπως και το αβοκάντο που προαναφέραμε,  είναι πλούσιοι σε καλά λιπαρά. Οι ξηροί καρποί είναι ιδανικό σνακ για τη διατροφή μας, καθώς η μεγάλη περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες, μας κρατούν χορτάτους μέχρι το επόμενο κυρίως γεύμα μας. Όμως, επειδή ανήκουν στην κατηγορία των πυκνών ενεργειακά τροφίμων, καλό είναι να δίνεται ιδιαίτερη βάση στις ποσότητες, καθώς αυξάνουν το βάρος μας πολύ εύκολα.

  1. Φρούτα

Τα φρούτα είναι ιδανική επιλογή σνακ σε κάθε διατροφή που μας προτείνουν οι διαιτολόγοι μας, καθώς δεν είναι παχυντικές τροφές, παρόλη την περιεκτικότητά τους σε φυσικά σάκχαρα. Πως μας αδυνατίζουν τα φρούτα; Μα φυσικά λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε νερό και φυτικές ίνες, συστατικά τα οποία μας προκαλούν κορεσμό και πληρότητα.

  1. Βραστή πατάτα

Στις περισσότερες δίαιτες, δεν υπάρχουν καθόλου υδατάνθρακες, άρα και καθόλου πατάτες, καθώς θεωρούνται παχυντικές. Όμως, οι πατάτες περιέχουν πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά που την καθιστούν απαραίτητη στο διαιτολόγιό μας, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β,  η βιταμίνη C,  το μαγνήσιο,  το κάλιο, το  μαγγάνιο, ο σίδηρος και ο χαλκός. Τόσα πολλά θρεπτικά συστατικά λοιπόν δεν πρέπει να αποφεύγονται τελείως από τη διατροφή μας, άρα καταναλώστε πατάτες. Με μια μικρή προϋπόθεση όμως: καλό είναι να τις απολαμβάνετε βραστές γιατί είναι πιο ευεργετικές για τον οργανισμό μας ( όχι τηγανιτές αλλά ούτε και σε μορφή πουρέ που προστίθενται τόσα άλλα λιπαρά πχ βούτυρο).



Show Buttons
Hide Buttons