Αντιοξειδωτικά εδώ, αντιοξειδωτικά εκεί, αντιοξειδωτικά παραπέρα. Τι είναι τελικά τα αντιοξειδωτικά; Είναι ουσίες που δρουν δεσμεύοντας και εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό μας, μετατρέποντας τες σε μη τοξικές, δηλαδή σε ακίνδυνες. Τα αντιοξειδωτικά έχουν εισχωρήσει για τα καλά στη ζωή μας, όμως σε ποιες τροφές μπορούμε να τα βρούμε; Η συνέχεια θα σας ενημερώσει:

antioxeidwtika 300x199 Τροφές με αντιοξειδωτικά

Πρώτο και κύριο στη λίστα: Goji Berry (γκότζι μπέρι): αναζωογονεί και δίνει ενέργεια στον οργανισμό, γι’ αυτό και θεωρείται υπερτροφή (superfood).  Το γκότζι μπέρι είναι ένα άγριο κόκκινο φρούτο   και περιέχει τις μεγαλύτερες αντιοξειδωτικές μονάδες, 10 φορές πιο ισχυρές από το δεύτερο καλύτερο στη λίστα των αντιοξειδωτικών τροφών.

Έπειτα, ακολουθούν τα Βατόμουρα: έχουν πολύ υψηλά επίπεδα βιταμίνης C, είναι πλούσια σε φολλικό οξύ, όπως επίσης και σε φυτοχημικά (ανθοκυάνες και φλαβονοειδή), αυξάνοντας την αντιοξειδωτική τους δράση και κατατάσσοντάς το δικαίως στη δεύτερη θέση!

Σειρά έχουν τα Κόκκινα φασόλια: Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και απομακρύνουν τις τοξίνες από τον οργανισμό. Ισχυρή πηγή φλαβοβοειδών κι έτσι κατατάσσονται στην 3η θέση.

Η  βασίλισσα  των αντιοξειδωτικών στα λαχανικά είναι Αγκινάρα: Πλούσια σε ανθοκυανίνη και άλλα αντιοξειδωτικά.

Σπανάκι: Πέρα από σημαντική πηγή σιδήρου, κατέχει από τις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα αντιοξειδωτικά λαχανικά, έχοντας παραπάνω από 10 φλαβονοειδή.

 Ρόδι: Λίγες θερμίδες και πλούσιο σε βιταμλινη Κ, C, φώσφορα, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλλιο, αντιοξειδωτικές ουσίες και φυλλικό οξύ το ρόδι  θεωρείται από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά τρόφιμα. Η συγκέντρωσή του σε αντιοξειδωτικά και συγκεκριμένα σε πολυφαινόλες, εκτιμήθηκε ότι είναι πολύ υψηλότερη από αυτή του πράσινου τσαγιού, του σταφυλιού και του κόκκινου κρασιού και μας προστατεύει από  διάφορα καρδιαγγειακά νοσήματα, από τον καρκίνο καθώς επίσης και από φλεγμονώδεις παθήσεις .

Μαύρη σοκολάτα: έχει πληθώρα αντιοξειδωτικών ουσιών, μεταξύ των οποίων και σε πολυφαινόλες, σε τέτοιο βαθμό που κάποιοι τη χαρακτηρίζουν ως υπερτροφή. Όταν όμως αναμειγνύεται με γάλα , μειώνεται η αντιοξειδωτική της δράση.

Χυμός σταφυλιού: Έρευνα έχει δείξει ότι ο χυμός του κόκκινου σταφυλιού μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα φλεγμονών που σχετίζονται με τις καρδιακές παθήσεις, καθώς επίσης και της χοληστερόλης κι αυτό συνδέεται άμεσα με την περιεκτικότητα του  σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Κεράσια: Λίγες θερμίδες, πλούσια σε ανθοκυανίνες (στις οποίες οφείλουν το χρώμα τους), που προστατεύουν τα κύτταρα ενώ έχουν υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης C. Καλή πηγή  σε βήτα-καροτένιο, το οποίο μέσα στον οργανισμό μας μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, τα κεράσια αποτελούν ιδανικό αντιοξειδωτικό σνακ.

Ρίγανη: Από τα βότανα είναι 20 φορές πιο πλούσια σε αντιοξειδωτικά, οπότε θα πρέπει να έχει ιδιαίτερη θέση στη ζωή και την κουζίνα σου!

Καρύδια: Άψητα, περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα αντιοξειδωτικών ανάμεσα στους ξηρούς καρπούς.

Τέλος οι Φράουλες:  Εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών και οι φράουλες οπότε άσε το χρώμα και τη γεύση τους να σου καλυτερέψουν τη ζωή!




Show Buttons
Hide Buttons