Η νηστεία είναι μια περίοδος που χαρακτηρίζεται από πειθαρχία, αυτοκυριαρχία και εγκράτεια και είναι ουσιαστικά επιταγή της χριστιανικής θρησκείας. Συγκεκριμένα, οι πιστοί απέχουν από την κατανάλωση τροφών όπως αυτές που προέρχονται από πηγές ζωϊκής προέλευσης , τα γαλακτοκομικά και τα αβγά, ενίοτε και από τροφές με λάδι. Κατά τη διάρκειά της, βρίσκουν την ευκαιρία να κάνουν αποτοξίνωση στον οργανισμό τους με βάση την κατανάλωση λαχανικών και φρούτων με θαλασσινά, ζυμαρικά και όσπρια.

ti na prosexw sti nisteia na min parw varos 300x225 Τι να προσέξω στη νηστεία για να μην πάρω βάρος;

        Και κάπου εδώ τίθεται ένα εύλογο ερώτημα : αφού κάνουμε αποτοξίνωση στη νηστεία και απέχουμε από ζωϊκά λίπη και τροφές και ενστερνιζόμαστε ένα πιο λιτοδίαιτο διαιτολόγιο, γιατί πολλοί από εμάς βάζουν αρκετά κιλά; Η απάντηση σε αυτό, έρχεται από το ότι η έλλειψη ζωϊκής πρωτεϊνης που προκαλεί τον κορεσμό, οδηγεί στην αυξημένη κατανάλωση υδατανθράκων  και φυτικών λιπαρών τα οποία οδηγούν σε σίγουρη αήξηση βάρους γιατί μας κάνουν να πεινάμε συχνότερα. Άρα το κλειδί εδώ είναι οι σωστοί διατροφικού συνδυασμοί , για να επιτύχουμε τον κορεσμό , να πάρουμε  τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά  χωρίς να προκύπτουν περιττές θερμίδες.

Μικρά μυστικά για τη διατροφή κατά τη διάρκεια της νηστεία είναι: τα όσπρια να μαγειρεύονται μαζί με ρύζι για να αναπληρώνεται σε ένα βαθμό η πρωτεΐνη που χρειαζόμαστε, έπειτα, θα πρέπει να καταναλώνονται φρούτα και λαχανικά, τα οποία προσδίδουν κορεσμό, με λίγες θερμίδες. Ακόμα, εξαιρετική πηγή πρωτεϊνης αποτελούν οι ξηροί καρποί, όμως επειδή έχουν πάρα πολλές θερμίδες, καλό είναι να προσέχουμε τις μερίδες τους. Επιπλέον,  πρωτεΐνη περιέχουν τα θαλασσινά και τα οστρακοειδή, τα οποία σε συνδυασμό με τα Ω-3 που περιέχουν, εκτός από τα οφέλη στο καρδιακό μας σύστημα, κάνουν έντονο το αίσθημα του κορεσμού. Τέλος, αντί για γαλακτοκομικά, μπορείτε να καταναλώσετε προϊόντα σόγιας, τα οποία έχουν και λιγότερα λιπαρά και λιγότερες θερμίδες. με  Τα προϊόντα σόγιας μπορούν να αντικαταστήσουν το γάλα και το τυρί, ενώ είναι χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στο γλυκό της νηστείας: το χαλβά ο οποίος ενώ είναι τόσο θρεπτικός και υγιεινός , έχει πάρα πολλές θερμίδες!! Οι θερμίδες που μας δίνει, καθώς και το λίπος που περιέχει, προκαλεί άμεση αύξησης βάρους αν καταναλωθεί πέραν των πλαισίων του μέτρου. Άλλο φαγητό στο οποίο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία είναι η ταραμοσαλάτα, η οποία λόγω της μεγάλης ποσότητας σε ελαιόλαδο, έχει επίσης πολλές θερμίδες! Ακόμη, προσοχή θα πρέπει να δοθεί και στο ελαιόλαδο, θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες και να αποφεύγετε το τηγάνισμα γιατί από μόνο του είναι τελείως ανθυγιεινή ως συνήθεια  και περιέχει κορεσμένα λιπαρά (το τηγανισμένο ελαιόλαδο). Επιλέξτε τα θαλασσινά που  προαναφέραμε, αφού  αποτελούν ιδανική επιλογή για τη  νηστεία  και με λίγες θερμίδες , ποτέ όμως τηγανιτά.

Κλείνοντας, προσέχοντας τη διατροφή σας κατά τη νηστεία , καλό θα είναι να βάλετε και την άσκηση στη ζωή σας, καθώς με μια μέτριας έντασης άσκηση μπορείτε να άμεσα αποτελέσματα και μπορείτε να το κάνετε τρόπο ζωής όχι μόνο κατά τη νηστεία. Η σωματική δραστηριότητα μειώνει το λίπος και σας βοηθά πάρα πολύ στην απώλεια βάρους. Και κάτι τελευταίο, μετά το τέλος της νηστείας , προσπαθήστε σιγά σιγά και χωρίς υπερβολές ,  να εισάγετε τις παλιές συνήθειες στη διατροφή σας, πάλι όμως στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής.