Site Overlay

Τι να δώσω στο παιδί μου όταν θέλει γλυκό;

Είναι γεγονός ότι τα παιδιά παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη προτίμηση στα γλυκά σε σχέση με το φαγητό τους καθώς τις περισσότερες φορές προτιμούν να καταναλώσουν κάποιο γλυκό παρά να φάνε ένα κανονικό γεύμα. Στην πραγματικότητα η έκθεση των παιδιών στα γλυκά είναι πολύ μεγάλη. Ξεκινώντας από το σχολείο , στην παιδική χαρά , στο σπίτι κάποιου φίλου, στη σχολή χορού ,στο ωδείο ή και στο φροντιστήριο το παιδί μπορεί να έρθει αρκετά συχνά σε επαφή με κάποιο γλυκό και κατά πάσα πιθανότητα δε θα χάσει την ευκαιρία να το καταναλώσει. Η συχνή κατανάλωση γλυκών έχει σαν αποτέλεσμα το παιδί να τα ζητάει όλο και πιο έντονα.

Η προτίμηση που δείχνουν τα παιδιά στο γλυκό είναι λογική αν σκεφτούμε ότι η γλυκιά γεύση είναι η πρώτη γεύση με την οποία ερχόμαστε σε επαφή από τη στιγμή που γεννιόμαστε. Φυσικά και το παιδί μπορεί να καταναλώνει γλυκά αλλά εδώ χρειάζεται το μέτρο. Καθώς τα γλυκά είναι πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά η υπερκατανάλωσή τους μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία.

Αρχικά μια καλή ιδέα είναι να υπάρχει κάτι γλυκό στο πρωινό που είναι και το πιο σημαντικό γεύμα και μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της όρεξης καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορείτε λοιπόν να δοκιμάσετε παιδικά δημητριακά πρωινού με σοκολάτα συνδυασμένα με γάλα χαμηλό σε λιπαρά . Προσοχή καλό είναι να δώσετε στη διατροφική ετικέτα όπου καλό είναι η ζάχαρη να μη ξεπερνά το 15% στη μερίδα , ενώ τα δημητριακά καλό είναι να είναι ολικής άλεσης έτσι ώστε το παιδί να λάβει και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται μεταξύ των οποίων βιταμίνες του συμπλέγματος Β ,βιταμίνη D , σίδηρο και ασβέστιο.

Μία ακόμα καλή λύση είναι και οι μπάρες δημητριακών που μπορεί να περιέχουν σοκολάτα και αποξηραμένα φρούτα ή ξηρούς καρπούς. Συνδυαστικά με ένα ποτήρι γάλα χαμηλό σε λιπαρά θα προσδώσει στο παιδί θρεπτικά συστατικά , ικανοποίηση της γλυκιάς γεύσης και αίσθηση κορεσμού. Καλό είναι οι μπάρες δημητριακών να μη ξεπερνούν τις 100kcal.

Πολύ καλή επιλογή μπορεί να αποτελέσει και κάποιο σπιτικό γλύκισμα όπως είναι το κλασσικό και αγαπημένο όλων κέικ στο οποίο μπορείτε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη με λίγο μέλι ή να προσθέσετε μπανάνα. Υπάρχουν πλέον πολλές καλές εναλλακτικές και υγιεινές συνταγές που μπορείτε να δοκιμάσετε. Επιπλέον φρέσκα ή αποξηραμένα χωρίς ζάχαρη φρούτα θα καλύψουν και θα ικανοποιήσουν την ανάγκη του παιδιού για γλυκό χαρίζοντάς του ταυτόχρονα και πολλά θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον ψωμί ολικής με λίγο μέλι και ταχίνι ή με φιστικοβούτυρο και μπανάνα αποτελούν πολύ καλές επιλογές στην επιθυμία του παιδιού για γλυκό.

Ως γονείς αποτελείτε παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά επομένως και η δική σας αντιμετώπιση και στάση απέναντι στα γλυκά θα παίξει καθοριστικό ρόλο και στη στάση που θα έχει το παιδί απέναντι στην κατανάλωση γλυκών. Δεν είναι απαγορευμένα ,αλλά χρειάζεται να υπάρχει το μέτρο και φυσικά συνετό είναι το γλυκό να μη χρησιμοποιείται ως ανταμοιβή ή ως επιβράβευση. Διδάξτε στο παιδί σας από μικρή ακόμα ηλικία ποιες είναι οι ιδανικές εναλλακτικές σε αναζήτηση γλυκού αποφεύγοντας έτσι την άσκοπη και ανεξέλεγκτη κατανάλωση ζάχαρης και υιοθετώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

 

Scroll Up