Είναι ωφέλιμα βακτήρια, που φυσιολογικά υπάρχουν στο έντερο και συμβάλουν στην άμυνα του οργανισμού μας. Πολλοί είναι οι παράγοντες που μπορούν να μειώσουν τον αριθμό των προβιοτικών στον οργανισμό μας, όπως η ηλικία και ο τρόπος ζωής μας.

Ωστόσο μπορούμε να τα ενισχύσουμε μέσω της διατροφής μας, προσλαμβάνοντας προβιοτικά κυρίως από τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση (π.χ. γιαούρτι, κεφίρ, τυριά, προϊόντα εμπλουτισμένα με προβιοτικά). Τα ωφέλιμα αυτά βακτήρια των τροφών περνούν το ανώτερο πεπτικό σύστημα και καταλήγουν στο παχύ έντερο, όπου τελικά εγκαθίστανται και πολλαπλασιάζονται, ενισχύοντας τους ήδη υπάρχοντες μικροοργανισμούς.

ti einai telika ta probiotika 300x200 Τι είναι τελικά τα προβιοτικά;

Που μπορούν όμως να μας βοηθήσουν τα προβιοτικά;

1.Στην αντιμετώπιση προβλημάτων που σχετίζονται με το έντερο

Συμβάλουν στην ομαλής λειτουργίας του εντέρου ρυθμίζοντας αποτελεσματικά την κινητικότητα του εντέρου ανακουφίζοντας από το φούσκωμα. Επιπλέον, συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών ανακουφίζουν τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου καθώς και άλλα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την λειτουργιά του εντέρου πχ. ελκώδης κολίτιδα κ.α. Για ακόμη περισσότερη ενίσχυση της δράσης τους συνδυάστε τα με φυτικές ίνες.

2.Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
Τα προβιοτικά λειτουργούν ανταγωνιστικά ως προς τους «εισβολείς» αυτούς που μπορούν να βλάψουν τον οργανισμό μας. Επιπλέον, παράγουν ουσίες, όπως είναι για παράδειγμα οι βακτηριοκίνες (πρόκειται για ουσίες με αντιβακτηριακή δράση).

3.Χρήση αντιβιοτικών 

Στο έντερο υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ «καλών» και «κακών» βακτηρίων. Η χρήση αντιβιοτικών για θεραπευτικούς σκοπούς μπορεί να καταστρέψει την ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου. Η κατανάλωση προβιοτικών επαναφέρει την ισορροπία της εντερικής μικροχλωρίδας, γι’ αυτό και συνιστάται η λήψη τους παράλληλα με την αντιβιοτική αγωγή, ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο διάρροιας, που μπορεί να προκαλέσει η χορήγηση των αντιβιοτικών.

4.Δυσανεξία στο γάλα
Δυσανεξία είναι η κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός σας αδυνατεί να μεταβολίσει το βασικό σάκχαρο του γάλακτος (την λακτόζη), έτσι ορισμένα στελέχη προβιοτικών φαίνεται να βελτιώνουν την πέψη και την απορρόφηση της λακτόζης που περιέχετε στο γάλα. Έτσι, μειώνονται τα δυσάρεστα συμπτώματα, όπως π.χ. το φούσκωμα, τα αέρια, ο πόνος στην κοιλιά και η διάρροια.

5.Αντιμετώπιση των ουρολοιμώξεων
Οι ουρολοιμώξεις προκύπτουν από τα μικρόβια που έχουν εγκατασταθεί και πολλαπλασιαστεί στο ουροποιητικό σύστημα. Οι λοιμώξεις αποτελούν ένα πρόβλημα που αφορά πολλές γυναίκες και συχνά τις αναγκάζει να λάβουν αντιβιοτικά για την αντιμετώπισή τους. Η λήψη προβιοτικών μπορεί να προστατεύσει τη χλωρίδα του κόλπου όσο διαρκεί η θεραπεία με την αντιβίωση.

6.Κατά του καρκίνου

Σε πολλές μελέτες έχει φανεί ότι τα προβιοτικά έχουν προστατευτική δράση ενάντια σε ορισμένες μορφές καρκίνου τροποποιώντας την δράση των ενζύμων που συμμετέχουν στη διαδικασία της καρκινογένεσης. Ένας από τους πιο συχνούς καρκίνους στους οποίους έχει φανεί η προστατευτική τους δράση είναι, του παχέος εντέρου, ωστόσο τα στοιχεία αυτά βασίζονται σε πειραματικά δεδομένα.

7.Μείωση της χοληστερίνης στο αίμα
Η δράση ορισμένων λακτοβακίλων φαίνεται να συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της «κακής» χοληστερίνης (LDL) συνεπώς και μείωση των καρδιαγγειακών παθήσεων. Αν και αυτή η δράση είναι ακόμη υπό έρευνα οι επιστήμονες υποθέτουν ότι οφείλεται στο ότι εμποδίζουν την επαναπρόσληψη των χολικών οξέων από το έντερο.

8. Ενίσχυση της οστικής μάζας
Σύμφωνα με έρευνα σε ζώα (ποντίκια) η λήψη προβιοτικών συμπληρωμάτων φάνηκε να ενισχύει την οστική πυκνότητα. Συνεπώς η συχνή κατανάλωση προβιοτικών μπορεί να συμβάλλει στην υγεία των οστών, ωστόσο χρειάζεται περισσότερη έρευνα σε σχέση με αυτή την δράση τους.

 



Show Buttons
Hide Buttons