To σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι ένα συνονθύλευμα συμπτωμάτων που προκαλούνται από διαταραχές της σωστής λειτουργίας του εντέρου. Δεν αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την υγεία του πάσχοντα ατόμου, δημιουργεί όμως προβλήματα όσον αφορά την ποιότητα ζωής του. Αναλογικά με τη συμπτωματολογία, διακρίνεται σε ήπια, μέτρια και βαριά μορφή. Τυπικά συμπτώματα αναγνώρισής του είναι: πρήξιμο στην κοιλιά με ή χωρίς προβλήματα στις κενώσεις, κοιλιακός πόνος λόγω των διαταραχών των κενώσεων που συνήθως λαμβάνουν χώρα στο υπογάστριο, διαταραχές στις κενώσεις χωρίς την εμφάνιση πόνου αλλά είτε εμφανίζεται με διάρροια είτε με δυσκοιλιότητα.  Αν λοιπόν, έχετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα , καλό θα είναι να επισκεφθείτε το γιατρό σας, να δείτε αν όντως πάσχετε και αν η απάντηση είναι θετική ,  θα πρέπει να βρείτε τι είναι αυτό που το προκαλεί( είτε είναι ψυχολογικό είτε από κάποιες τροφές), για να μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε. Μη ακολουθείτε διάφορες γενικές συμβουλές, μάθετε για τη δική σας περίπτωση!

sindromo everethistou enterou 300x199 Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Τι δεν πρέπει να καταναλώνουμε;

Ποιες τροφές δεν πρέπει να καταναλώνουμε;

  • Πολλά λιπαρά στα γεύματα σας: Το λίπος είναι γεγονός ότι εντείνει αρκετά την κατάσταση. Το ίδιο ΄΄όμως συμβαίνει και με τα γεύματά σας: θα πρέπει να κάνετε πολλά μικρά και τακτικά γεύματα και όχι λίγα μεγάλων ποσοτήτων.
  • Γαλακτοκομικά: Στα περισσότερα γαλακτοκομικά υπάρχει η λακτόζη, καθώς αποτελεί κύριο υδατάνθρακα του γάλατος. Τα τελευταία χρόνια, δεν είναι λίγοι οι πάσχοντες στη δυσανεξία στη λακτόζη, οι οποίοι όταν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα , διακρίνουν εντονότερα τα συμπτώματα, καθώς δεν υπάρχει  στον οργανισμό τους το ένζυμο που διασπά τη λακτόζη .
  • Φυτικές ίνες: Περιέχονται στα όσπρια, στα φρούτα και τα πράσινα λαχανικά . Κι εδώ αντικρούεται η αναγκαιότητα τους στην  καλή υγεία του οργανισμού, γιατί τα συμπτώματα γίνονται εντονότερα.
  • Καφεΐνη: H υπερβολική πρόσληψη καφεϊνης στην καθημερινότητά μας, εντείνει την κατάσταση, δυστυχώς. Η καφεϊνη, πέρα από τον καφέ, βρίσκεται στα αναψυκτικά, το τσάι , τις σοκολάτες γι’ αυτό περιόρισε την κατανάλωσή τους στο ελάχιστο για το καλό σου.
  • Άλλες τροφές: Σύμφωνα με τους επιστήμονες υγείας, οτιδήποτε προκαλεί ζυμώσεις στο έντερο , το απορρυθμίζει και τα συμπτώματα γίνονται πιο σοβαρά. Τέτοιες τροφές μπορεί να είναι: η μαγιά που κρύβεται σε διάφορα φαγητά, η ζάχαρη που ενυπάρχει στα περισσότερα τρόφιμα, το κρασί ή το ξύδι ή οτιδήποτε προέρχεται από σταφύλι και τέλος τα πικάντικα τυριά.

Κλείνοντας, μια καλή πρακτική για την αντιμετώπιση του ευερέθιστου εντέρου, είναι η λήψη προβιοτικών, τα οποία είναι ζωντανά βακτήρια και φροντίζουν την καλή υγεία της μικροχλωρίδας του εντέρου. Όμως θυμήσου: πρώτα απ’όλα να συμβουλευτείς το διαιτολόγο σου!

 



Show Buttons
Hide Buttons