Υπάρχουν διαστήματα στη ζωή σας που ενδίδετε χωρίς δεύτερη σκέψη  σε ατασθαλίες και πειρασμούς που υπό άλλες συνθήκες θα προσπερνούσατε εύκολα για να μη χαλάσετε τη διατροφή σας; Ξέρετε τι σας οδήγησε εκεί; Η ορμόνη της πείνας,  η γκρελίνη!

Η ορμόνη της πείνας λοιπόν, η γνωστή μας γκρελίνη, παράγεται στο στομάχι και εκκρίνεται μετά τη διαδικασία της πέψης. Μετά την έκκρισή της, εισέρχεται στην ροή του αίματος και επηρεάζει τον υποθάλαμο του εγκεφάλου μας  που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο των ορμονών αλλά και της όρεξής μας!

pos tha rythmisete ti gkrelini tin ormoni pou auxanei to varos mas 300x200 Πως θα ρυθμίσετε τη γκρελίνη, την ορμόνη που αυξάνει το βάρος μας;

Πιο συγκεκριμένα, είναι η ένοχη εσωτερική φωνή που μας  παρακινεί  να αναζητήσουμε περισσότερο φαγητό, φέρνοντας εις πέρας  την αποστολή της να πάρουμε  περισσότερες θερμίδες από όσες πραγματικά χρειαζόμαστε βάσει των βιολογικών μας αναγκών και οι οποίες εντέλει μετατρέπονται σε λίπος.

Ακόμη,  η γκρελίνη επηρεάζει έντονα  την ψυχολογία  μας, καθώς αυξάνει σημαντικά την συναισθηματικότητα, ενώ μεταβάλλει  την ροή και την ποιότητα του βιολογικού κύκλου αλλά και  του ύπνου μας.

Επιπρόσθετα, η αυξημένη γκρελίνη δυσκολεύει τον μεταβολισμό υδατανθράκων  και επηρεάζει την αίσθηση της γεύσης. Η ισορροπία στον οργανισμό μας έρχεται όταν τελικά η γκρελίνη είναι σε χαμηλά ποσοστά στον οργανισμό μας.

Πως  όμως θα ρυθμίσετε την γκρελίνη;

Η γκρελίνη διαδραματίζει ιδιαίτερα  σημαντικό ρόλο στην διατήρηση του σωστού ποσοστού λίπους στο σώμα μας , κάτι που με τη σειρά του οδηγεί  σε μια υγιή σιλουέτα.

Η γκρελίνη μπορεί να ρυθμιστεί με την ακολουθία μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, η οποία θα αποτρέψει τις απότομες αυξομοιώσεις που επηρεάζουν με αρνητικό τρόπο τις ορμόνες μας αλλά και με χορήγηση κατάλληλης  φαρμακευτικής αγωγής.

Τι μπορείτε επομένως  να κάνετε;

  • Αυξήστε την μυϊκή μάζα: Όσο μεγαλύτερα είναι τα ποσοστά μυϊκής μάζας στο σώμα μας, τόσο χαμηλότερα είναι τα ποσοστά γκρελίνης που παράγονται. Πως επιτυγχάνεται αυτό; Με την αύξηση αλλά και την ενδυνάμωση  των μυών του σώματος μας, η οποία  επιτυγχάνεται με την παραπάνω   κατανάλωση πρωτεΐνης, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί σε μείωση του λίπους του σώματός μας , αποκαθιστώντας την αρμονία και την ισορροπία του οργανισμού μας.
  •  Αποφύγετε τις ακραίες και στερητικές  δίαιτες  αλλά και τις υπερβολές όσον αφορά την πρόσληψη τροφής. Η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους μέσω  της ακολουθίας ενός υγιεινού και ισορροπημένου πλάνου διατροφής,  παίζει βασικό ρόλο στη βελτίωση της  λειτουργίας του οργανισμού μας. Στον αντίποδα, οι   διατροφικές ακρότητες, όπως είναι για παράδειγμα η ανορεξία και η βουλιμία, το μόνο που καταφέρνουν είναι ότι τρελαίνουν  τις ορμόνες μας επηρεάζοντας τη σωστή τους λειτουργία.
  • Ξεκουραστείτε. Καλό είναι να κοιμόμαστε σίγουρα 6-8 ώρες καθημερινά, έτσι ώστε να ρυθμιστεί σωστά το βιολογικό μας ρολόι και να ξεκουράζεται ικανοποιητικά σε βιολογικό επίπεδο  ο οργανισμός μας.  Ο ποιοτικός και μη διακεκομμένος  ύπνος θα μειώσει το αίσθημα της πείνας, επομένως και του τσιμπολογήματος, πράγμα που θα συμβάλλει στην απώλεια κιλών και  μάλιστα  κιλών λίπους κατά βάση.



Show Buttons
Hide Buttons