Τα λιποκύτταρα δημιουργούνται στην παιδική ηλικία και υπάρχουν και στην μετέπειτα ζωή μας. Με την διατροφή δεν αλλάζει ο αριθμός τον λιποκυττάρων αλλά το μέγεθος τους. Σημαντικός όμως είναι ο αριθμός των λιποκυττάρων που θα δημιουργηθεί κατά την παιδική ηλικία καθώς ένα παιδί με παραπάνω βάρος θα έχει μεγαλύτερο αριθμό λιποκυττάρων από ένα παιδί κανονικού βάρους.

pws na bohthsoume tous mikrous mas filous na xasoun kila 300x200 Πως να βοηθήσουμε τους μικρούς μας φίλους να χάσουν κιλά

Ας δούμε μερικούς βασικούς κανόνες, που πρέπει να προσέξουμε στην διατροφή ενός παιδιού:

Αποτελεί το βασικότερο γεύμα της ημέρα και είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε στα παιδιά την αξία του. Σε μελέτες έχει φανεί ότι η κατανάλωση πρωινού γεύματος συμβάλει στο αδυνάτισμα.

 

  • Μη πιέζετε τα παιδιά σας

Από τα παλιότερα χρόνια επικρατούσε η φράση ”μην αφήνεις την δύναμη” σου, πιέζοντας έτσι τα μικρά παιδιά ότι είναι απαραίτητο να φάνε όλο το φαγητό που υπάρχει στο πιάτο. Ωστόσο είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η πίεση των παιδιών οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα και ότι ένα παιδί δεν μπορεί να φάει την ίδια ποσότητα φαγητού με έναν ενήλικα.

  • Μην χρησιμοποιείται το φαγητό για επιβράβευση

Τα παιδιά επιθυμούν περισσότερο κάποιες τροφές από κάποιες άλλες. Όταν λοιπόν υπόσχεστε σε ένα παιδί πως αν φάει όλα τα λαχανικά ή τα όσπρια θα κερδίσει ένα γλυκό, του περνάτε το μήνυμα ότι τα όσπρια η τα λαχανικά είναι κάτι που ”πρέπει” να φάει αλλά όχι νόστιμο και  ότι θα πάρει σαν αντάλλαγμα κάτι πραγματικά νόστιμο πού είναι το γλυκό.

  • Προτείνετε στο παιδί σας να σας βοηθήσει στην προετοιμασία του φαγητού

Με το να πείτε σε ένα παιδί να δημιουργήσετε παρέα κάτι, το κάνετε να νιώσει την περιέργεια για το πως είναι τελικά αυτό που δημιούργησε.

  • Τα παιδιά συνηθίζουν να μιμούνται τους γονείς τους

Εάν εσείς ακολουθείτε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, με τακτικά γεύματα και γυμνάζεστε το πιο πιθανό είναι το παιδί σας να θέλει να σας μιμηθεί.

  • Ενημερώστε το παιδί σας για την αξία της σωστής διατροφής

Το παιδί είναι καλό να μάθει τα θετικά αποτελέσματα που θα αποκομίσει αν ακολουθήσει μια ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση. Για παράδειγμα στα κορίτσια αρέσει να μάθουν ότι με την σωστή διατροφή που περιέχει φρούτα και λαχανικά, θα αποκτήσουν ένα λαμπερό δέρμα, γερά νύχια και μακριά μαλλιά. Ενώ αν έχετε αγόρι μπορείτε να του εξηγήσετε ότι με το να τρώει υγιεινές τροφές θα έχει δυνατούς μυς και αντοχή στα σπορ

  • Μην βάζετε στο παιδί σας ταμπέλες

Βοηθήστε το παιδί σας στην απώλεια κιλών ακολουθώντας όλοι στην οικογένεια το ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής με διαφορά φυσικά στην ποσότητα και μην του αναφέρετε ότι κάνει <<δίαιτα>>.

  • Κάντε τα φαγητά ελκυστικά

Κόψτε φρούτα και λαχανικά σε διάφορα σχήματα και βάλτε χρώμα στο πιάτο. Δοκιμάστε καινούργιες συνταγές για να υπάρχει ποικιλία.

  • Βάλτε φαντασία

Δημιουργήστε παραλλαγές κάποιων junk food στην πιο υγιεινή εκδοχή, προκειμένου ο μικρός μας φίλος να μην νιώθει ότι στερείται κάτι.

Φτιάξτε ένα πρόγραμμα σχετικά με το πότε μπορεί να φάει κάτι απέξω πχ 1 φορά στις 2 εβδομάδες.

 

Περιορίστε:

  • Ανθρακούχα ποτά
  • Γλυκά
  • Τηγανητά φαγητά
  • Πατατάκια
  • Κέικ
  • Μπισκότα
  • Χυμούς εμπορίου

 

Ενισχύστε:

 

 

 

 



Show Buttons
Hide Buttons