Αν δοκιμάσατε να χάσετε τα παραπάνω κιλά που σας βασανίζουν και σας φαίνεται ακατόρθωτο και πολύ δύσκολο  αλλά παρόλα αυτά χάσατε κάποια κιλά αλλά μετά από λίγο καιρό τα ξαναπήρατε, τότε ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που υποφέρουν από το  yo-yo effect, το οποίο περιλαμβάνει τα σκαμπανεβάσματα του βάρους μας και επηρεάζει άμεσα το ψυχολογικό κομμάτι, καθώς ρίχνει την ψυχολογία μας πολύ!

pos na stamatisete epitelous to yo yo effect 300x199 Πώς να σταματήσετε επιτέλους το yo yo effect;

Πολύ βασικό για να ξεκινήσετε μια δίαιτα είναι να καταγράψετε τα κίνητρα αλλά και τους λόγους  που θέλετε να χάσετε τα κιλά και κατ’επέκταση να αλλάξετε τον τρόπο ζωής σας. Εσείς θα αποφασίσετε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή, γιατί μόνο τότε δεν θα οδηγηθείτε στην αποτυχία.

Πιο κάτω λοιπόν  θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές που τις οποίες, ακολουθώντας τες,  θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε:

 

Καλό είναι να θυμάστε ότι πιο εφικτοί είναι οι ρεαλιστικοί στόχοι, γιατί μόνο αυτοί μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία. Θέστε λοιπόν βραχυπρόθεσμους στόχους-ορόσημα πριν τον τελικό στόχο! Κι όταν τους φτάνετε να επιβραβεύετε τον εαυτό σας, είναι πολύ σημαντικό! Σκεφτείτε απλά ότι χάνοντας μόνο το 5-10% του βάρους σας,  έχετε τεράστια οφέλη για την υγεία σας. Γι’ αυτό θέστε πραγματικούς  στόχους:

  •  Σκεφτείτε αρχικά στόχους που να μην συνδέονται άμεσα με το βάρος. Για παράδειγμα, βάλτε στόχο να  ανεβαίνετε τις σκάλες του σπιτιού σας  χωρίς να λαχανιάζετε. Η λέξη “βάρος” , θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο, ότι δεν πρέπει να γίνει  εμμονή σας.
  •  Κρατήστε ημερολόγιο τροφίμων. Όσοι το πραγματοποιούν αυτό, συνήθως χάνουν περισσότερο βάρος, καθώς είναι βοηθητικός παράγοντας στο να έχουν επίγνωση των τροφών που καταναλώνουν αλλά και των ποσοτήτων.
  •  Η απώλεια βάρους που είναι υγιής και ασφαλής για τον οργανισμό μας είναι μεταξύ 500γρ – 1kg ανά βδομάδα.
  •  Σταματήστε να δίνετε μεγαλύτερη  έμφαση από όση χρειάζεται στα κιλά! Μην έχετε ως στόχο την  μείωση του βάρους σας στη ζυγαριά. Το πιο βασικό είναι να χάσετε λίπος αλλά και εκατοστά από τη μέση σας. Με αυτή τη μείωση, περιορίζετε αυτόματα και τις πιθανότητες εμφάνισης ασθενειών όπως η αρτηριακή πίεση και ο διαβήτης.
  •  Αποδεχτείτε τις παρασπονδίες που μπορεί να προκύψουν, γιατί είναι κι αυτές μέσα στο πρόγραμμα και δεν έρχεται το τέλος του κόσμου. Απλά ξαναμπείτε σε κανονικούς ρυθμούς την επόμενη μέρα, χωρίς να συνέβη τίποτα. Μια αφήνετε πιθανές παρεκκλίσεις του προγράμματος να σας απομακρύνουν από το στόχο σας, αλλά προχωρήστε μπροστά και ακόμη πιο δυναμικά!
  • Ξεκινήστε με σταδιακές αλλαγές, για παράδειγμα διαλέξτε 2 ή 3 μικρές αλλαγές που θέλετε να πραγματοποιήσετε άμεσα. Για παράδειγμα: θα τρώω αυξημένη ποσότητα φρούτων, άρα θα αρχίσω να  τρώω 2 την ημέρα ή θα ξεκινήσω να καταναλώνω πιο πολύ ψάρι που κάνει καλό, άρα θα τρώω 1-2 φορές την εβδομάδα. Κι έπειτα, θέτετε κι άλλους, κάθε φορά και νεότερους.
  •  Για να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας είτε είναι  μικρές, είτε  είναι μεγάλες, ίσως χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια και ισχυρή θέληση. Επομένως, όταν φτάνετε στον πρώτο μικρό στόχο, μην ξεχνάτε να ανταμείβετε την προσπάθειά σας, για να έχετε τη δύναμη να συνεχίσετε (πχ πάρτε ένα ρούχο που είδατε στη βιτρίνα, δείτε μια ωραία ταινία στον κινηματογράφο ή πηγαίνετε μια μικρή εκδρομή).
  •  Μην ξεχνάτε τη φυσική δραστηριότητα! Η γυμναστική όχι μόνο σας βοηθά να κάψετε περισσότερες θερμίδες, αλλά παράλληλα βελτιώνει και τη διάθεσή σας, κάνοντας την επιτυχία ακόμη πιο σίγουρη, καθώς όλα είναι θέμα ψυχολογίας!

Όπως καταλαβαίνετε, όσα διαβάσατε παραπάνω, δε έχουν να κάνουν άμεσα με το φαγητό και τις διατροφικές συμβουλές, αλλά αφορούν εσάς προσωπικά, για το πόσο αποφασισμένοι είστε να φτάσετε στο στόχο σας, αλλά και τρόπους για να φτάσετε επιτυχώς. Σταματήστε να σκέφτεστε το βάρος σας, να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους και φυσικά να σας πούμε ότι δεν υπάρχουν μαγικά χάπια. Μαγική είναι η ισχυρή θέλησή σας, κι αυτή μόνο θα σας οδηγήσει στην επιτυχία.

 

Συμβουλή ΔιαιτολόγουΟι μικρές (αλλά παράλληλα σταθερές) αλλαγές στον τρόπο ζωής και διατροφής σας, βελτιώνουν την κατάσταση μακροπρόθεσμα. Γι’ αυτό αφήστε στην άκρη αυτά που ακούτε δεξιά και αριστερά και εστιάστε στην εσωτερική σας φωνή!

 

 




Show Buttons
Hide Buttons