Η κατανάλωση θερμίδων παραπάνω από αυτών που μπορούμε να κάψουμε έχει σαν συνέπεια την αύξηση του βάρους και συνεπώς και του λίπους. Η διατροφή είναι αυτή που μπορεί να αυξήσει αλλά και να μειώσει το λίπος στο σώμα.

Το λίπος στο σώμα αποθηκεύεται σε δυο μορφές σαν υποδόριο λίπος (δηλαδή κάτω από το δέρμα) και σαν ενδοκοιλιακό (εσωτερικά στην περιοχή των οργάνων).

Η αύξηση λίπους έχει να κάνει πολύ με το είδος της διατροφής που ακολουθούμε. Τα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές επιδρούν με διαφορετικό τρόπο στο σώμα.

svmatiko lipos 300x200 Πως αποθηκεύεται το λίπος στο σώμα;

Με την κατανάλωση υδατανθράκων παίρνουμε την απαραίτητη ενέργεια που χρειαζόμαστε για την σωστή λειτουργιά του εγκεφάλου. Ωστόσο η αυξημένη κατανάλωση μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται στα λιποκύτταρα.

Η κατανάλωση πρωτεϊνών δεν προσφέρουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό, αλλά βοηθούν στην διατήρηση των μυών, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, την ισορροπία των υγρών στο σώμα κ.α. Μετατρέπονται σε λίπος μόνο αν η κατανάλωση τους είναι υπερβολική.

Οι θερμίδες που παίρνουμε από την κατανάλωση λίπους. Η περίσσια λίπους αποθηκεύεται στα λιποκύτταρα έτσι αν η κατανάλωση του προσλαμβανόμενου λίπους είναι αυξημένη θα αυξήσουμε το λίπος στο σώμα καθώς και τα κιλά.

Παράγοντες που συμβάλουν στην αύξηση του λίπους:

  • Μεγάλες ποσότητες και λάθος συνδυασμοί πχ. μακαρόνια (άμυλο) με ψωμί (άμυλο).
  • Αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ συνεπώς και αυξημένη εναπόθεση λίπους και κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς. Το αλκοόλ μας δίνει <<κενές θερμίδες>> καθώς δεν προσφέρει κάποιο θρεπτικό συστατικό. Επίσης 1 γρ. αλκοόλ θα μας δώσει 7 kcals (θερμίδες).
  • Μειωμένη κατανάλωση νερού. Κάποιες φορές η έλλειψη νερού μας οδηγεί στην αυξημένη κατανάλωση φαγητού συνεπώς και στην αύξηση του σωματικού βάρους.
  • Αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών πχ. fast food (αυξημένα σε κορεσμένο λίπος και αλάτι), κατανάλωση γλυκών, εξεργασμένων υδατανθράκων όπως το λευκό ψωμί, που προκαλούν γρήγορη αύξηση αλλά και πτώση της γλυκόζης στο αίμα δημιουργώντας πολύ σύντομε έντονη πείνα.
  • H έλλειψη φυσικής δραστηριότητας.

Τρόποι με του οποίους μπορούμε να μειώσουμε το λίπος στο σώμα μας:

  • Περιορίστε την κατανάλωση έτοιμων φαγητών, ζάχαρης και αλκοόλ.
  • Εντάξτε στο καθημερινό σας πρόγραμμα μια ήπια φυσική δραστηριότητα που σας ευχαριστεί.
  • Αυξήστε την κατανάλωση πηγών B12 πχ. ασπράδια αυγών, άπαχο κρέας (ψάρια, κουνέλι, γαλοπούλα, κοτόπουλο) και γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών.
  • Μην ξεχνάτε την σωστή ενυδάτωση. Τουλάχιστον 1,5 λίτρο καθημερινά.
  • Εντάξτε στο διαιτολόγιο σας τα λαχανικά, τα φρούτα τους ανάλατους ξηρούς καρπούς (εξαιρετικές πηγές: βιταμινών A,C και E).
  • Αυξήστε την κατανάλωση τροφών με αντιφλεγμονώδη δράση όπως ω-3 λιπαρά (σολομός, τόνος και ξηροί καρποί).
  • Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα προκειμένου να διατηρήσετε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σταθερά και να νιώθετε έτσι για περισσότερη ώρα κορεσμό. Καταναλώνουμε κάτι κάθε 2-3 ώρες.

 

 

 

 

 

 



Show Buttons
Hide Buttons