Αποφάσισες να χάσεις κιλά κι αναρωτιέσαι, ποια δίαιτα να ακολουθήσεις; Πόσες άραγε δίαιτες υπάρχουν; Ποια είναι πιο κατάλληλη για σένα; Η απάντηση είναι ότι υπάρχουν άπειρες δίαιτες και μια φυσικά αυτή που ταιριάζει σε εσένα!

eidi diaitas 300x223 Ποια είδη δίαιτας υπάρχουν;

Ας ξεκινήσουμε με τη δική μας: τη μεσογειακή δίαιτα. Η μεσογειακή λοιπόν διατροφή αποσκοπεί στην κατανάλωση άφθονων σιτηρών, ψαριού, φρούτων, λαχανικών, και σε μικρότερες ποσότητες κρέας και γαλακτοκομικά με πολλά λιπαρά, επιτρέποντας παράλληλα, τις ελεγχόμενες ποσότητες κρασιού και γλυκών.

Άλλη επιλογή δίαιτας είναι η δίαιτα DASH, η οποία εστιάζει στην κατανάλωση λαχανικών , προϊόντων ολικής άλεσης, φρούτων, γαλακτοκομικών με λίγα ή καθόλου λιπαρά και στη μείωση της πρόσληψης επεξεργασμένων τροφών  και των πολύ λιπαρών κρεάτων. Τα αρχικά της είναι διατροφική προσέγγιση κατά της Υπέρτασης, όμως είναι τόσα σωστά δομημένη που δεν χρειάζεται να έχεις πίεση για να την ακολουθήσεις!

Θα συνεχίσουμε με τη δίαιτα του Γιατρού. Ναι, έτσι λέγεται και ουσιαστικά βασίζεται στην υγιεινή διατροφή απλά έχει ένα πιο εντυπωσιακό όνομα(το πήρε από το δημιουργό της τον Dr. Travis Stork). Είναι μια δίαιτα ευέλικτη, για άτομα με διαφορετικές διατροφικές συνήθειες δηλαδή, απλά βασίζεται στην υγιεινή διατροφή.

Επιπλέον, έχουμε τη δίαιτα των πρωτογόνων ή palleo diet που βασίζεται στα διατροφικά πρότυπα των νομάδων κυνηγών και τροφοσυλλεκτών προγόνων μας, δίνει έμφαση στην μεγάλη κατανάλωση πρωτεϊνών, με λήψη ελάχιστων υδατανθράκων και αποκλείοντας εντελώς την πρόσληψη σιτηρών. Έμφαση δίνεται στα φρούτα, τα λαχανικά και τις συνταγές από αμυλούχα λαχανικά των προγόνων μας.

Άλλη πρόταση δίαιτας είναι η δίαιτα Αtkins  στην  οποία κυριαρχεί η αντίληψη των περιορισμένων υδατανθράκων και υπόσχεται γρήγορη απώλεια λίπους. Ο οργανισμός αποθηκεύει τους υδατάνθρακες με μορφή γλυκογόνου, όταν τους μειώνουμε στο ελάχιστο, ο οργανισμός χρησιμοποιεί τις αποθήκες γλυκογόνου για να σταθεροποιήσει το σάκχαρο στο αίμα μας. Όταν διασπάται το γλυκογόνο, χάνεται και το νερό που υπάρχει στους μύες, άρα έχουμε γρήγορη απώλεια. Θυμηθείτε όμως, ότι όσο γρήγορα τα χάνουμε, άλλο τόσο γρήγορα τα παίρνουμε τα κιλά.

Άλλη επιλογή είναι  η δίαιτα χωρίς γλουτένη (είναι πρωτεϊνη που βρίσκεται στο κριθάρι, το σιτάρι και το ρύζι). Η απώλεια ουσιαστικά, οφείλεται στη μη κατανάλωση προϊόντων με γλουτένη (ψωμί, κέικ, ντόνατς), άρα μειώνεται η θερμιδική πρόσληψη και χάνονται τα κιλά. Προτιμότερο θα ήταν όμως, να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε φυτικέ ίνες και με γλουτένη, πετυχαίνοντας πιο μακροπρόθεσμα την απώλεια.

Άλλη δίαιτα είναι  η δίαιτα του στρατού  και ναι είναι τόσο πειθαρχημένο και αυστηρή όσο σκέφτηκες. Μειώνεται η θερμιδική πρόσληψη σε λιγότερες από 1.000 θερμίδες τη μέρα και συμπεριλαμβάνει διαστήματα νηστείας. ΟΧΙ. Καλύτερα ένα γεύμα κάθε 3-4 ώρες, θα λέγαμε εμείς, γιατί και θα ισορροπήσεις το σάκχαρο στο αίμα σου και θα αποφύγεις τις λιγούρες. Ποτέ μην ξεκινήσεις μια δίαιτα κάτω των 1200 θερμίδων ημερησίως.

Ακόμη,  η δίαιτα South Beach η οποία βασίζεται σε ένα σχέδιο δράσης αποκλεισμού τροφών και έπειτα, εισάγεις ξανά, σιγά σιγά δημητριακά ολικής άλεσης, αμυλούχα λαχανικά και γλυκά με μέτρο. Η δίαιτα αποκλεισμού όμως δεν είναι εύκολο να ακολουθηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τέλος, η δίαιτα Super Shred  η οποία προϋποθέτει τακτικά γεύμα σε συγκεκριμένες ώρες αλλά και ροφήματα με πρωτεϊνη. Βασίζεται στις θερμίδες που τρως και τις θερμίδες που καις και περιέχει έξι γεύματα.

Πολλές ακόμα δίαιτες θα ακούσεις να υπάρχουν, μια είναι εκεί έξω για σένα και σε περιμένει σε ένα διαιτολογικό γραφείο! Μην ξεκινάς δίαιτες χωρίς να συμβουλευτείς το διαιτολόγο σου!

 

 



Show Buttons
Hide Buttons