Εδώ και δεκαετίες, υπάρχει η πεποίθηση ότι για να διατηρήσουμε το σωματικό μας βάρος αλλά και για το μειώσουμε, καλό θα είναι να καταναλώνουμε γαλακτοκομικά  προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά. Πρόσφατες όμως έρευνες, έδειξαν το αντίθετο! Σύμφωνα με αυτές, το λίπος από τα πλήρη γαλακτοκομικά, δεν κάνουν κακό στην υγεία μας.

Μελέτη της Φροντίδα Υγείας το 2013 σε Σκανδιναβική Εφημερίδα, απέδειξε ότι όσοι  συμμετέχοντες έτρωγαν γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά, είχαν χαμηλότερα ποσοστά εμφάνισης παχυσαρκίας σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.

galaktokomika pliri vs light 300x200 Πλήρη VS light γαλακτοκομικά

Μερικοί ερευνητές θεωρούν ότι, όταν θέλουμε να ρυθμίσουμε το βάρος μας, δεν είναι ίσες όλες οι θερμίδες που καταναλώνουμε. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο  οργανισμός μας  επεξεργάζεται και χρησιμοποιεί με ποικίλους  τρόπους τα τρόφιμα που εμείς καταναλώνουμε. Η οποιαδήποτε  λειτουργία του οργανισμού μας επομένως,  εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες.

Τα λιπαρά οξέα, που περιέχονται στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, μας βοηθούν να αισθανόμαστε χορτάτους και  πλήρεις για περισσότερη ώρα. Όταν αυτά τα λιπαρά αφαιρεθούν, χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο να νιώσουμε κορεσμό και εκτός αυτού, πεινάμε και γρηγορότερα.

Σύμφωνα λοιπόν με σενάρια των επιστημόνων, τα λιπαρά οξέα των γαλακτοκομικών παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των ορμονών αλλά και στον τρόπο έκφρασης των γονιδίων. Τα οξέα αυτά είναι πιθανό, να μειώσουν την ποσότητα λίπους που αποθηκεύεται στο σώμα αλλά και από την άλλη, να αυξήσουν το ρυθμό καύσης ενέργειας του οργανισμού μας. Βέβαια, παραμένουν σενάρια, δεν έχουν τεκμηριωθεί.

Σε μια  πρόσφατη ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα Διατροφής, η οποία είχε ως θέμα το γαλακτοκομικό λίπος, είχε ως συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, έχουν λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων αλλά και  διαβήτη τύπου 2.

Μια  άλλη ανασκόπηση,  του Βρετανικού Περιοδικού Ιατρικής όμως αυτή τη φορά , κατέληξε ότι από τη δεκαετία του 1970, που ενθαρρύνθηκαν  οι άνθρωποι να αποφεύγουν το λίπος  από τις αρχές υγείας, δεν υπήρχαν  εμπεριστατωμένα στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτές τις προειδοποιήσεις, επομένως αυτό τις καθιστά αβάσιμες.

Άρα, οι έρευνες μας προτρέπουν να επιλέγουμε πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα είτε αφορά το γάλα μας, το γιαούρτι μας, το βούτυρό μας κτλ. Πάντοτε όμως, θα  πρέπει να δίνεται έμφαση στην την προέλευση των προϊόντων, την παρασκευή, την ποιότητα, την αποθήκευση, αλλά και  τη μεταφορά τους.

Προσοχή όμως! Το γεγονός ότι τα λιπαρά οξέα των γαλακτοκομικών έχουν ποικίλα οφέλη για την υγεία, δε  μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε αλόγιστη χρήση, καθώς αυτό σίγουρα θα οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Ας μη ξεχνάμε ότι στα πλαίσια μια ισορροπημένης διατροφής, τα γαλακτοκομικά έχουν περιορισμένη κατανάλωση στη ζωή μας.