Τα τελευταία χρόνια,  τα φυτικά τυριά έχουν κάνει ιδιαίτερα έντονη την εμφάνισή τους με νέα πιο βελτιωμένη γεύση. Απευθύνονται σε ανθρώπους που είναι vegetarians ή vegans  ή αν νηστεύετε και δεν μπορείτε να στερηθείτε την απόλαυσή του τυριού , είναι μια ιδανική λύση, καθώς τα φυτικά προϊόντα είναι υποκατάστατα  των γαλακτοκομικών  σε περίπτωση νηστείας ή χορτοφαγικής   διατροφής.

ola osa prepei na gnorizete gia ta futika turia 300x225 Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα φυτικά τυριά

Τι είναι το φυτικό τυρί;

Το παραδοσιακό μας τυρί παρασκευάζεται από μια πρωτεΐνη του γάλακτος που ονομάζεται  καζεΐνη, η οποία προέρχεται είτε από αρνί, είτε από βουβάλι, είτε από  αγελάδα ή  κατσίκα. Τα φυτικά τυριά από τη άλλη, παρασκευάζονται από φυτικά συστατικά  ως πρώτη ύλη, όπως ακριβώς και τα φυτικά γάλατα. Τα φυτικά τυριά δηλαδή, δεν περιλαμβάνουν συστατικά ζωϊκής προέλευσης , επομένως είναι κατάλληλη επιλογή για τη νηστεία ή τη vegan διατροφή.

 

Τι περιέχει το φυτικό τυρί; 

Παρασκευάζεται από σόγια, φυσικά ένζυμα, ξηρούς καρπούς (όπως αμύγδαλα, μακαντέμια και κάσιους), στερεοποιημένο έλαιο (όπως καρύδας, καρθαμέλαιο, φοινικέλαιο, ή από ξηρούς καρπούς), νιφάδες άγαρ (είδος φυκιών), διατροφική μαγιά, αλεύρι πατάτας ή καλαμποκιού, καλλιέργειες βακτηρίων ή ακόμα και πρωτεΐνη αρακά.  Το τυρί από σόγια (το γνωστό τόφου) είναι ένα παραδοσιακό ιαπωνικό τυρί, πλούσιο σε φυτική πρωτεΐνη και σχετικά φτωχό σε υδατάνθρακες και λιπαρά.

 

Τι πρέπει να γνωρίζεις για τη θρεπτική του αξία; 

Το φυτικό τυρί, μας  χαρίζει  σχετικά παρόμοιες θερμίδες και λιπαρά  με το παραδοσιακό τυρί, υστερεί αρκετά όμως,  σε περιεκτικότητα ασβεστίου. Παρόλα αυτά , περιέχει ικανοποιητική  ποσότητα πρωτεΐνης αν και τυγχάνει χαμηλότερης βιολογικής αξίας.  Να σημειωθεί ότι τα τυριά που περιέχουν ξηρούς καρπούς στη σύστασή τους αντισταθμίζουν κατά κάποιο τρόπο το έλλειμμα αυτό.

Φροντίστε να ελέγχετε τις ετικέτες τους , καθώς κάποια  έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε πρόσθετα γεύσης, νάτριο και ζάχαρη.  γενικές γραμμές  υπολογίζεται ότι μια  μερίδα φυτικού τυριού περιέχει: 1-2 γρ. πρωτεΐνη, 1-2 γρ. λιπαρά, 2 γρ. υδατάνθρακες και 30- 80 θερμίδες.

 

Πώς παρασκευάζεται; 

Όπως  και στο «κανονικό» τυρί, οι παραγωγοί χρησιμοποιούν τη διαδικασία της ζύμωσης, και το αποτέλεσμα είναι  πολύ πιο εύγευστο από τα πρώτα φυτικά τυριά της αγοράς.

Είναι υγιεινή επιλογή; 

Στο παραδοσιακό τυρί τα συστατικά που χρησιμοποιούνται είναι πάνω κάτω τα ίδια και διαφοροποιείται ουσιαστικά μόνο η πηγή του γάλακτος. Στο φυτικό τυρί παρουσιάζονται  πολλές διαφορές από παρασκευαστή σε παρασκευαστή. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;  Ότι αυτόματα υπάρχουν διαφορές στη γεύση, στα λιπαρά, στα θρεπτικά του συστατικά  και στις θερμίδες. Άρα, με βάση αυτό δεν μπορεί να δοθεί μια σαφής απάντηση σε αυτό το ερώτημα.  Για παράδειγμα, κάποια φυτικά τυριά έχουν μικρή διατροφική αξία, λόγω της  μεγάλης επεξεργασίας που έχουν υποστεί, ενώ άλλα, έχουν πιο αναγνωρίσιμη λίστα συστατικών, έχουν σημαντικό θρεπτικό όφελος για τη γενικότερη υγεία μας. Για να κάνετε την πιο σωστή  επιλογή στα φυτικά τυριά , διαβάστε προσεκτικά τα συστατικά (να έχουν δηλαδή  λίγα κορεσμένα λιπαρά, μικρή περιεκτικότητα σε  χοληστερόλη αλλά παράλληλα να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες).




Show Buttons
Hide Buttons