Τι είναι το κολλαγόνο και  ποια η συμβολή του στην υγεία του δέρματός μας;  Η πρώτη σκέψη που κάνουμε, όταν ακούμε για το κολλαγόνο, είναι κατά βάση τα οφέλη του  για την επιδερμίδα μας , καθώς της προσφέρει σφριγηλότητα, ζωντάνια και  φρεσκάδα. Το κολλαγόνο λοιπόν,  είναι μία πρωτεΐνη, την οποία παράγει το σώμα μας με φυσικό τρόπο. Είναι υπεύθυνο για την υγεία  και τη λάμψη του δέρματός μας, για την υγεία των οστών και των αρθρώσεων μας , αλλά και για την υγεία των μαλλιών μας.

trofes pou katastrefoun to kollagono 300x200 Οι τροφές  που καταστρέφουν το κολλαγόνο

Όπως αναφέραμε, το κολλαγόνο παράγεται από το σώμα μας. Όμως, από την ηλικία των 20 χρονών κι έπειτα, πέφτει το ποσοστό που παράγει ο οργανισμός μας κατά 1% κάθε χρόνο. Μέχρι τα 40 χρόνια μας για παράδειγμα, τα επίπεδα κολλαγόνου  στον οργανισμό μας , είναι πιθανό να ελαττωθούν σε ποσοστό μέχρι και 30%. Να σημειωθεί ότι, άμεση σχέση με τη μείωση έχουν οι περιβαλλοντικοί παράγοντες και ο τρόπος ζωής.

Τι μας προκαλεί η ανεπάρκεια κολλαγόνου; Δίχως  την επαρκή παραγωγή  κολλαγόνου, η δομή των κυττάρων στον οργανισμό μας  αλλοιώνεται, με αποτέλεσμα αυτά, να γίνονται πιο λεπτά και πιο αδύναμα. Αυτή ακριβώς είναι και  η αιτία εμφάνισης πολλών προβλημάτων στην  επιδερμίδα μας, όπως είναι  οι μαύροι κύκλοι, το ξηρό δέρμα, η κυτταρίτιδα, οι ρυτίδες, και οι λεπτές γραμμές.

Βέβαια, το θετικό είναι ότι υπάρχουν τροφές, που μπορούν να αναπληρώσουν το χαμένο κολλαγόνο και φυσικά κάποιες που θα πρέπει να  αποφεύγουμε για να μην εξαντλήσουμε το ήδη υπάρχον. Ποιες είναι αυτές; Διαβάστε  παρακάτω:

Ζάχαρη: Η ζάχαρη πέραν των άλλων προβλημάτων που δημιουργεί στην υγεία μας, αποτελεί και  εχθρό της επιδερμίδας μας. Πιο συγκεκριμένα, τα  γλυκαντικά και η αυξημένη χρήση τους,  έχουν άμεση σχέση  με την  πρόωρη γήρανση του δέρματός μας, κι αυτό γιατί καταστρέφουν το κολλαγόνο, την ελαστίνη και τις πρωτεΐνες του δέρματος μας. Η συναγή της επιτυχίας λοιπόν, είναι να καταναλώνετε φυσικά γλυκαντικά, όπως είναι για παράδειγμα  το σιρόπι σφενδάμου και το μέλι, καθώς περιέχουν αντιοξειδωτικά και μέταλλα, έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη απ’ότι η ζάχαρη και ευεργετούν την επιδερμίδα μας.

Καφές:  Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση 2-3  φλιτζανιών  καφέ ημερησίως, είναι αρκετά για να αυξηθεί η παραγωγή κορτιζόλης ( της ορμόνης του στρες δηλαδή), η οποία επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης. Αντικαταστήστε λοιπόν για καφέ, με ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι ή ένα αφέψημα matcha, τα οποία και μειώνουν το άγχος και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά , παρεμποδίζοντας τη διάσπαση του κολλαγόνου και τέλος, ενισχύουν και τονώνουν το μεταβολισμό μας.

Τεχνητά χρώματα: Οι τροφές που περιέχουν πρόσθετα τεχνητά χρώματα, συνήθως είναι  περισσότερο  ελκυστικές και στο μάτι αλλά και στη γεύση. Όμως, δεν αποτελούν καθόλου υγιεινή επιλογή, καθώς αυξάνουν αρκετά τα επίπεδα φλεγμονών στον οργανισμό μας, βλάπτουν τα αποθέματα κολλαγόνου και μας προκαλούν πρόωρη γήρανση.

 Αλκοόλ: Το αλκοόλ  είναι νούμερο ένα παράγοντας πρόκλησης ξηροδερμίας, ρυτίδων, λεπτών γραμμών και αφυδάτωσης. Θα πρέπει λοιπόν, όταν καταναλώνετε αλκοόλ , να πίνετε παράλληλα άφθονο νερό, ώστε να αποφύγετε την αφυδάτωση του οργανισμού σας.

 




Show Buttons
Hide Buttons