Οι περισσότερες προτάσεις για τις περιόδους που βρισκόμαστε σε δίαιτα, αφορούν υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών ως βασική διατροφική επιλογή για γρηγορότερη και υγιεινότερη απώλεια βάρους και καθόλου ή ελάχιστη κατανάλωση υδατανθράκων. Είναι σωστό όμως να αποκλείουμε από τη διατροφή μας εντελώς τα ζυμαρικά και το ψωμί; Η απάντηση είναι όχι, καθώς περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τα οποία όταν καταναλώνονται στη σωστή μερίδα, και δεν μας παχαίνουν, αλλά αντίθετα, ενισχύουν την προσπάθεια μας για απώλεια βάρους.

giati oi udatanthrakes kanoun kalo simfwna me tous diatrofologous 300x200 Οι διατροφολόγοι εξηγούν γιατί  οι υδατάνθρακες μας κάνουν καλό

  Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, οι φυτικές ίνες των υδατανθράκων μειώνουν δραστικά τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών. Ειδικότερα, όσοι κατανάλωναν  25-30 γραμμάρια φυτικών ινών σε καθημερινή βάση, ο κίνδυνος εμφάνισης ασθενειών μειώνονταν κατά  15-30%, κι επιπρόσθετα οι συμμετέχοντες ήταν για περισσότερη ώρα πλήρεις, έχοντας το αίσθημα κορεσμού και τέλος, οι φυτικές ίνες που προσλάμβαναν,  ήταν ιδιαίτερα ευεργετικές για το πεπτικό τους σύστημα.

Δε χρειάζεται λοιπόν να καταδικάζουμε άσκοπα τους υδατάνθρακες, καθώς δεν έχουν όλοι την ίδια θρεπτική αξία. Καταρχάς να πούμε ότι, καλό είναι να επιλέγετε τους σύνθετους υδατάνθρακες, έναντι των απλών. Δηλαδή, ζυμαρικά, ρύζι και ψωμί ολικής άλεσης, δημητριακά και φρούτα και λαχανικά, καθώς είναι τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες. Αντίθετα, αποφύγετε τη ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές που είναι απλοί υδατάνθρακες, δεν έχουν φυτικές ίνες και δεν σας προκαλούν το αίσθημα κορεσμού για πολλή ώρα και φυσικά δε σας βοηθούν στο να χάσετε κιλά!

Οι υδατάνθρακες έχουν αρκετά μικροθρεπτικά συστατικά όπως:  μαγνήσιο, το οποίο απελευθερώνει ενέργεια από τις τροφές που καταναλώνουμε,  ψευδάργυρο που συμβάλει στη γρηγορότερη επούλωση πληγών και  ανανέωση των κυττάρων μας  και τέλος βιταμίνη Β, η οποία βελτιώνει την υγεία του νευρικού μας συστήματος, των  ματιών και του δέρματος.

Κλείνοντας, η βάση της ισορροπημένης διατροφής είναι η εστίαση στις θρεπτικές κυρίως τροφές  που μας προσφέρουν απαραίτητα συστατικά για την καλή υγεία του οργανισμού μας. Μην είστε όμως πολύ αυστηροί με τις διατροφικές σας επιλογές, να ξεφεύγετε και λίγο, όλα όμως τηρώντας τον κανόνα του  μέτρου!



Show Buttons
Hide Buttons