Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, είναι πολύ ευεργετικά  κι έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το σπανάκι και  το κέιλ ( ή αλλιώς λαχανίδα) .

spanaki i keil 300x200 Κέιλ ή σπανάκι;

Τι μας προσφέρουν τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά;

Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, συστατικά τα οποία βοηθούν σε διάφορες λειτουργίες: καταπολεμούν ασθένειες, όπως  είναι για παράδειγμα ο καρκίνος, βελτιώνουν τις λειτουργίες του πεπτικού μας συστήματος, ωφελούν την καλή υγεία της καρδιάς μας  και  τέλος, προλαμβάνουν πιθανές ψυχικές διαταραχές.

Σπανάκι

Η συμβολή του αλλά και  η διατροφική του αξία στην υγεία  μας, έχει αναγνωριστεί στην Ευρώπη από τον 12ο αιώνα κιόλας. Το σπανάκι και η τακτική του κατανάλωση, βελτιώνει την ποιότητα του αίματος μας και παράλληλα  βοηθά στην αποκατάσταση της ενέργειας του οργανισμού μας.

Μια μόνο μερίδα μας χαρίζει 1,6 γραμμάρια υδατανθράκων, 2,8 γραμμάρια φυτικών ινών, 0,8 γραμμάρια λίπους, 2,8 γραμμάρια πρωτεΐνης και μόνο 25 θερμίδες. Το πιο ευεργετικό του όφελος όμως είναι  η βελτίωση της λειτουργίας των ερυθρών αιμοσφαιρίων που μεταφέρουν οξυγόνο σε όλο μας  το σώμα, αυξάνουν επίσης την παραγωγή ενέργειας και παράλληλα ενισχύουν τη σύνθεση του DNA. Είναι επιπρόσθετα,  πλούσιο σε βιταμίνη Α, βιταμίνη Β2, βιταμίνη C και  βιταμίνη Κ, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο και  σίδηρο.

Κέιλ

Το κέιλ  από την άλλη, είναι ένα ιδιαίτερο χορταρικό που μοιάζει αρκετά  με σέσκουλο, αλλά έχει πιο χοντρά και πιο «κατσαρά» φύλλα  στις άκρες. Είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές λαχανικό  στο εξωτερικό και τα τελευταία χρόνια έχει κάνει έντονη την  εμφάνισή του και στην Ελλάδα.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και C κι επίσης  έχει καλή περιεκτικότητα σε  ασβέστιο, φυλλικό οξύ αλλά και φυτικές ίνες. Πιο συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι κέιλ, καλύπτει το 133% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού μας  σε βιταμίνες A και C.  Να σημειωθεί ότι το λαχανικό αυτό, χρησιμοποιείται ήδη από τον 17ο αιώνα ως πιο υγιεινή επιλογή σε περιόδους ανεπάρκειας τροφίμων, για την πρόληψη του υποσιτισμού.

Μία μερίδα κέιλ, μας  παρέχει 0,61 γραμμάρια πρωτεΐνης, 0,93 γραμμάρια υδατανθράκων, 10,2 γραμμάρια βιταμίνης C, 13 μικρογραμμάρια φολικού οξέος, , 0,31 γραμμάρια λιπαρών, 0,9 γραμμάρια φυτικών ινών, 53mg ασβεστίου, 1011 IU βιταμίνης Α, 0,21 γραμμάρια σακχάρων και μόλις 7 θερμίδες!

Συνοψίζοντας…

Και τα δύο αυτά  λαχανικά είναι πολύ ωφέλιμα για το σώμα και τη γενικότερη υγεία μας. Η επιλογή τώρα,  εξαρτάται από τα θρεπτικά συστατικά  και τις βιταμίνες που χρειάζεται ξεχωριστά ο κάθε οργανισμός  σε μεγαλύτερη ποσότητα.

Εάν δηλαδή  ο οργανισμός σας έχει ανάγκη από  περισσότερο σίδηρο (για τη βελτίωση της υγείας του αίματος σας),  φυλλικό οξύ αλλά και βιταμίνη Κ, το σπανάκι είναι ιδανικότερη  επιλογή. Αν  όμως νομίζετε ότι χρειάζεται  να βελτιώσετε τη λειτουργία του  ανοσοποιητικού σας συστήματος, επιλέξτε να καταναλώσετε κέιλ,  το οποίο είναι εξαιρετική πηγή  βιταμινών Α και C! Οι ανάγκες του κάθε οργανισμού είναι διαφορετικές, επομένως η επιλογή είναι στο χέρι σας!



Show Buttons
Hide Buttons