Τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες της υγείας και κυρίως οι διαιτολόγοι, προτείνουν  τη μείωση της κατανάλωσης της ζάχαρης, η οποία ευθύνεται για σειρά από άσχημες επιπτώσεις στη συνολική υγεία μας. Από τότε, έχουν κυκλοφορήσει πολλά είδη γλυκαντικών ουσιών και πολύ διάσημη θεωρείται η καστανή ή αλλιώς μαύρη ζάχαρη. Το καστανό παραπέμπει σε προϊόντα ολικής αλέσεως οπότε αυτόματα θεωρείται πιο υγιεινή επιλογή. Ισχύει λοιπόν αυτό; Κι αν ναι κατά πόσο;

kastavi vs leuki zaxari 300x214 Καστανή VS Λευκή ζάxαρη

Αρχικά να θυμίσουμε, ότι η  λευκή κρυσταλλική ζάχαρη προέρχεται από ζαχαροκάλαμο ή ζαχαρότευτλο και επεξεργάζεται έντονα, με αποτέλεσμα να αποβάλλονται απαραίτητα ένζυμα, θρεπτικά στοιχεία, μεταλλικά άλατα και βιταμίνες.

Η καστανή ζάχαρη είναι λιγότερο επεξεργασμένη από τη λευκή, αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Θερμιδικά, η διαφορά τους είναι ελάχιστη(3-4 θερμίδες). Το χρώμα της οφείλεται στο ότι, κατά την επεξεργασία της, δεν της έχει αφαιρεθεί η μελάσα, η οποία μελάσα περιέχει ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο και μαγνήσιο. Άρα ως προς αυτό, θεωρείται υγιεινότερη επιλογή από την λευκή. Οι διαιτολόγοι λοιπόν, την προτείνουν περισσότερο γιατί  έχει μικρότερο γλυκαιμικό δείκτη(μη φανταστείς μεγάλη διαφορά, είναι ελάχιστη!) συγκριτικά με τη λευκή ζάχαρη, επομένως δεν αυξάνει τόσο απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Υπάρχει όμως και η ακατέργαστη μαύρη ζάχαρη. Ποια η διαφορά θα με ρωτήσεις και δίκιο θα έχεις. Είναι λοιπόν η ζάχαρη με σκούρους κολλημένους κόκκους από μελάσα, δεν έχει υποστεί καμία επεξεργασία και διατηρεί άθικτα τα θρεπτικά στοιχεία του φυτού από το οποίο προέρχεται.

Συνοψίζοντας, και οι 3 έχουν τα ίδια ποσοστά σακχαρόζης και ο γλυκαιμικός δείκτης, με ελάχιστες διαφορές είναι ίδιος. Αυξάνουν τα επίπεδα γλυκαιμίας, το ίδιο. Αυτό που διαφέρει, είναι ότι στην ακατέργαστη ζάχαρη, υπάρχει κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρος και βιταμίνη Α, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Να θυμάσαι:

Η καστανή ζάχαρη, αν και λιγότερο επεξεργασμένη, δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλες διαφορές στον οργανισμό μας γι’ αυτό καλό θα ήταν να καταναλώνεται ζάχαρη με μέτρο, αν δεν μπορείτε να την εξαλείψετε τελείως από τη διατροφή σας. Το σώμα μας, δεν την έχει καμία ανάγκη! Γιατί να το επιβαρύνουμε χωρίς λόγο;



Show Buttons
Hide Buttons