• Θεωρείται μια πολύ θρεπτική τροφή μαζί με το γάλα. Περιέχει πρωτεΐνες υψηλής  βιολογικής αξίας.

 

  • Το ασπράδι του αυγού αποτελείται 45% από πρωτεΐνες, ενώ ένα αυγό μέσου βάρους καλύπτει το 12% των ημερήσιων αναγκών σε πρωτεΐνες ενός άνδρα και το 14% μιας γυναίκας.

 

  • Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Προστατεύοντας ετσί από την δημιουργία ελεύθερων ριζών. Τα καροτενοειδή (λουτεΐνη και ζεαξανθίνη) που βρίσκονται στη λέκιθο του αβγού προσφέρουν προστασία την όραση.

 

  • Το αυγό είναι πλούσιο σε λεκιθίνη λεκιθίνη (λιπίδιο που θεωρείται χοληστερινοπροστατευτικό) λειτουργεί ως αντίβαρο, με αποτέλεσμα η συμβολή του αυγού στην αύξηση της χοληστερίνης να είναι μικρή. Ωστόσο το αυγό περιέχει «καλή» (HDL) χοληστερίνη.

 

 

h threptikh axia tou augou 300x214 Η θρεπτική αξία του αυγού

 

 

 Θρεπτική αξία αυγού Ασπράδι αυγού Ολόκληρο αυγό
Θερμίδες 16 kcal 71 kcal
Πρωτεΐνες 4 γρ. 6 γρ
Λίπος 0 γρ. 5 γρ.
Χοληστερόλη 0% RDI 211 mg
Βιταμίνη Β12 0% RDI 52% RDI
Βιταμίνη Β2 6% RDI 12% RDI
βιταμίνη Β5 1% RDI 35% RDI
Βιταμίνη D 0% RDI 21% RDI
Φολικό οξύ 0% RDI 29% RDI
Σελίνιο 9% RDI 90% RDI
Bιταμίνη Α 0% RDI 8% RDI