Όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία ,τόσο αυξάνονται και οι  απαιτήσεις του οργανισμού για ενυδάτωση, ιδιαίτερα όταν αθλούμαστε . Για να αποφύγουμε την αφυδάτωση και παρενέργειες όπως κόπωση ,θερμοπληξία ή και μυϊκές κράμπες ,  πρέπει να καταναλώσουμε ηλεκτρολύτες μέσω των ισοτονικών ποτών .

energeiaka pota i nero 200x300 Ενεργειακά  ποτά  ή νερό ;

  • Τα ισοτονικά ποτά είναι διαλύματα που περιέχουν ηλεκτρολύτες και παρέχουν ενέργεια με τη μορφή υδατανθράκων. Αυτά τα διαλύματα αναπληρώνουν τους υδατάνθρακες που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης  μέχρι κάποιο σημείο καθώς περιέχουν (5-7γρ. Υδατ/100ml).  ,  και τους ηλεκτρολύτες που χάνονται μέσω της εφίδρωσης. Η χρήση τους είναι ιδιαίτερη σε αθλητές μεγάλων αποστάσεων .Η υπερβολική κατανάλωση μόνο νερού μπορεί να προκαλέσει  υπονατριαιμία . Η υπονατριαιμία προλαμβάνεται με τη χρήση ισοτονικών ποτών καθώς  η κατανάλωση νερού αραιώνει τη συγκέντρωση νατρίου στο αίμα πέρα από τις απώλειες του νατρίου από τον ιδρώτα .
  • Πέρα από τα ισοτονικά ποτά όμως, υπάρχουν και τα υπερτονικά και υποτονικά ποτά. Τα υπερτονικά ποτά περιέχουν περισσότερους υδατάνθρακες ( 8 γρ. Υδατ/100 ml)  και χρησιμοποιούνται  για να διατηρούν σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και να συμπληρώσουν τις αποθήκες  γλυκογόνου των μυών .Απορροφώνται  αργά  και καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης και μετά.
  • Σε αντίθεση ε τα υπερτονικά ποτά , τα υποτονικά είναι εκείνα που απορροφώνται από το σώμα πιο γρήγορα και από το νερό και ενυδατώνουν κατευθείαν  τον οργανισμό .Είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες (2-3γρ. Υδατ/100ml) ,σκοπεύουν στην αποφυγή της αφυδάτωσης  και θα δούμε να τα χρησιμοποιούν περισσότερο αθλητές αναερόβιων αθλημάτων .

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να καταναλώνουμε μόνο ενεργειακά ποτά όμως  και να ξεχνάμε το νερό .Καλό είναι να πίνουμε το λιγότερο 2  λίτρα νερό την ημέρα  όταν δεν αθλούμαστε και  2,5 αν αθλούμαστε  ώστε να μην υπάρξουν επιπλοκές στον οργανισμό μας.

 

 



Show Buttons
Hide Buttons