Πιστεύετε ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της τροφής και του μυαλού; Αποδεδειγμένα υπάρχει, καθώς σύμφωνα με έρευνες υπάρχουν τροφές που ενισχύουν τη λειτουργία του  κα άλλες που την υπονομεύουν. Πιο συγκεκριμένα,  η ζάχαρη και το άμυλο διεγείρουν την παραγωγή σεροτονίνης, όπως είναι για παράδειγμα  τα φρούτα, το ψωμί, η πατάτα, το καλαμπόκι (και το ποπκόρν), τα δημητριακά και τα ζυμαρικά, μας χαλαρώνουν και μας ανεβάζουν τη διάθεση. Στον αντίποδα, η κατανάλωση  επεξεργασμένων τροφών όπως είναι για παράδειγμα τα επεξεργασμένα δημητριακά , το λευκό ψωμί και η λευκή ζάχαρη, κατά βάση προκαλούσαν μειωμένη νοητική αντίδραση αλλά και νοημοσύνη. Τα τελευταία χρόνια, πλήθος ερευνών ασχολούνται με τη  θεραπευτική διατροφή. Σε αυτό το είδος διατροφών συγκαταλέγονται   και αυτές που είναι κατά των εκζεμάτων αλλά και της ακμής, που θα σας αναλύσουμε παρακάτω:

diatrofi kata tou ekzematos i tis akmis 300x200 Διατροφή κατά του εκζέματος ή της ακμής

Διατροφή κατά του εκζέματος

Το γνωρίζατε ότι τα 2/3 περίπου των ατόμων που πάσχουν από αυτή την πάθηση έχουν κληρονομικό ιστορικό, όμως μετέπειτα ευθύνεται η διατροφή που ακολουθούν; Είναι γεγονός, κι αφού τα κληρονομικά δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, τουλάχιστον πρέπει να επιμελούμαστε περισσότερο  τη διατροφή μας.

 Οι πιο πιθανές διατροφικές ευαισθησίες συνήθως οφείλονται στο σιτάρι, στη μαγιά, στο βενζοϊκό οξύ (συντηρητικό), στο γάλα, στη γλουτένη, τα φιστίκια, στη σόγια, στην τατραζίνη (χρωστική), στο πορτοκάλι αλλά και το αβγό.

Εάν δεν γνωρίζετε  ποιες τροφές  σας  δημιουργούν  πρόβλημα, καλό είναι να σκεφτείτε τι καταναλώνετε πιο συχνά και θα βρείτε την ένοχη. Ψάξτε επομένως, μια μία τις  πιθανές τροφές και βγάλτε τις από τη διατροφή σας για τουλάχιστον 2 εβδομάδες και παρακολουθείστε στενά τα συμπτώματα και τα σημάδια για να δείτε αν υπάρχει βελτίωση. Βασικές υπεύθυνες τροφές σε αυτές τις περιπτώσεις είναι τα γαλακτοκομικά αλλά και όσα προϊόντα περιέχουν γλουτένη.

Τέλος, η ζάχαρη με τη σειρά της προκαλεί μεγάλα προβλήματα, ως γνωστός σαμποτέρ της υγείας μας. Οπότε, σύμφωνα με τους ειδικούς για να δείτε θαυματουργά αποτελέσματα, καλό είναι να κόψετε τη ζάχαρη!

Διατροφή κατά της ακμής

Όλοι μας ή σε μεγαλύτερο ή σε μικρότερο βαθμό, έχουμε εμφανίσει κάποια στιγμή στη ζωή μας σπυράκια, ιδίως σε νεαρές ηλικίες (κατά βάση στην εφηβεία).  Αυτό είναι ένα ζήτημα με γενετική προδιάθεση και είτε είναι ήπιας μορφής είτε έχει εξάρσεις. Το γνωρίζατε ότι η ακμή οφείλεται κατά βάση στα βακτήρια του οργανισμού μας, τα οποία λατρεύουν τη ζάχαρη; Από διατροφική πλευρά τώρα, την έξαρσης της ακμής προκαλούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά και η προαναφερθείσα ζάχαρη.

Άρα ένα πρώτο βήμα είναι να ελαττώσετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τη διατροφή σας, καθώς η καζεϊνη που περιέχουν, η οποία είναι μια πρωτεϊνη του γάλακτος προκαλεί ιδιαίτερη ευαισθησία στον οργανισμό σας και  συμβάλλει στην έξαρση της ακμής. Αν λοιπόν κόψετε δοκιμαστικά τα γαλακτοκομικά για ένα μήνα  και δε δείτε κάποια βελτίωση, εντάξτε τα ξανά στη διατροφή σας.

Τέλος, ο άλλος διατροφικός υπεύθυνος είναι ξεκάθαρα η ζάχαρη, η οποία δείχνει ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει  στο μεταβολισμό της από τον οργανισμό μας, προκαλώντας μας ακμή και είναι άσχημος προάγγελος πιθανής εμφάνισης διαβήτη στο μέλλον.

 




Show Buttons
Hide Buttons