Είναι απόλυτα φυσιολογικό, κάθε ηλικία να έχει τις δικές της διατροφικές απαιτήσεις. Έτσι λοιπόν και οι άνθρωποι της 3ης ηλικίας, είναι καλό να ακολουθούν μια διατροφή προσεγμένη, με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά που να βοηθούν τα άτομα αυτά, να ανταπεξέρχονται επαρκώς και φυσιολογικά στις καθημερινές ενεργειακές τους ανάγκες. Μια διατροφή, που να λειτουργεί σαν φυσικό φάρμακο και να μην καταπονεί τον οργανισμό τους δηλαδή.

diatrofi kai triti ilikia 300x200 Διατροφή και Τρίτη ηλικία: 8 χρυσοί κανόνες

 

Ας δούμε λοιπόν 8 απλούς αλλά τόσο σημαντικούς κανόνες:

  1. Να επιλέγετε τρόφιμα που αγαπούν την καρδιά σας και την ευεργετούν, όπως για παράδειγμα, είναι  το ελαιόλαδο.
  2. Προσπαθήστε να πίνετε πολύ νερό. Η αφυδάτωση του οργανισμού μας, προκαλεί κούραση, ατονία, ζαλάδες, ακόμα και δυσκοιλιότητα. Να έχετε ως στόχο να πίνετε αρκετή ποσότητα υγρών κάθε μέρα.
  3. Μετριάστε το αλκοόλ στην ελάχιστη ποσότητα. Αν μπορείτε, αποφύγετε το τελείως. Αν πάλι δεν μπορείτε να το αποχωριστείτε, καλό είναι 1-2 ποτήρια αλκοόλ την εβδομάδα. Προτιμήστε κρασί.
  4. Τηρήστε τον κανόνα των 3-5 μερίδων λαχανικών, αλλά και φρούτων καθημερινά. Εντάξτε στη διατροφή σας όλα τα  λαχανικά και φρούτα για να υπάρχει ποικιλία, ακόμη και με τον πιο απίθανο συνδυασμό.
  5. Για να διατηρήσετε την οστική σας μάζα υγιή, προτιμήστε τα γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι χαμηλά σε λιπαρά, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνη D και ασβεστίου. Επίσης, ιδανική επιλογή για εσάς είναι και τα ενισχυμένα γαλακτοκομικά προϊόντα.
  6. Η πρωτεΐνη, αποτελεί απαραίτητο δομικό συστατικό για τους μύες μας. Επομένως, επιλέξτε τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, όπως είναι: τα ψάρια, τα πουλερικά και το κρέας. Ακόμη, φάτε ξηρούς καρπούς, αβγά και φασόλια για να λάβετε και τη λεγόμενη φυτική πρωτεϊνη. Τέλος, φάτε σολομό και σαρδέλες για να προσλαμβάνετε από τη διατροφή σας και τα απαραίτητα Ω-ε λιπαρά που χρειάζεται ο οργανισμός σας.
  7. Μην αποφεύγετε τελείως το  άμυλο αλλά εντάξτε το σε κάθε σας  γεύμα (πηγές αμύλου θεωρούνται: το ρύζι, τα δημητριακά, το ψωμί, τα μακαρόνια και οι  πατάτες. Προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης.
  8. Βάλτε στη ζωή σας την άσκηση. Αν δεν είστε και πολύ φανατικοί της γυμναστικής, ιδανική λύση είναι το χαλαρό περπάτημα, το οποίο θα ενεργοποιήσει σιγά- σιγά τον οργανισμό σας και θα σας βοηθήσει να μειώσετε ή και να αντιμετωπίσετε τυχόν προβλήματα υγείας.