Η νόσος Hashimoto ή αλλιώς θυρεοειδίτηδα θεωρείται μία δυσλειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Πρόκειται για αυτοάνοσο νόσημα του θυροειδούς και εμφανίζεται 9 φορές περισσότερο στις γυνάικες σε σχέση με τους άντρες. Σαν παθολογία, η νόσος Hashimotto χαρακτηρίζεται διαταραχή των Τ  λεμφοκυττάρων και  από αυξημένα αντιθυροειδικά αντισώματα. Η αντιμετώπιση της θυρεοειδίτιδας γίνεται με τη χορήγηση θυροξίνης σε δόσεις υποκατάστασης για όσο διάστημα κρίνει ο γιατρός. Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί χειρουργική αντιμετώπιση.

hashimotto diaita 300x199 Δίαιτα για άτομα με θυρεοειδή Hashimoto

Η δίαιταδιατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση του Hashimotto, καθώς χρειάζεται αυξημένη πρόσληψη ιωδίου σε σχέση με τα υγιή άτομα η οποία ξεπερνά τις συνιστώμενες ημερήσιες προσλήψεις. Το ιώδιο είναι ένα σημαντικό ιχνοστοιχείο για την παραγωγή σε κανονικό βαθμό ορμονών του θυρεοειδή τριωδοθυρονίνη(Τ3) και θυροξίνη(Τ4) . Αφού η θυροξίνη χάσει ένα άτομο ιωδίου μετατρέπεται σε τριωδοθυρονίνη αφού . Το ιώδιο βρίσκεται στα τα οστρακοειδή, τα θαλασσινά, και το αγελαδινό γάλα. Επίσης ο επιτραπέζιο αλάτι ειδικά στη χώρα μας είναι πλούσιο σε ιώδιο.

Υπάχουν επίσης και συγκεκριμένα τρόφιμα τα οποία θα πρέπει να αποφεύγονται σε άτομα με Hashimotto.  Αρχικά η σόγια δεν συνίσταται σε άτομα με θυρεοειδή ή Hashimotto, διότι διογκώνει τον θυρεοειδή. Τα γλυκά επίσης και οι λιπαρές τροφές είναι καλο να αποφευγονται. Καλό θα είναι επίσης στη διαιτα του ατόμου να αποφεύγονται τα τηγανιτά, τα πολύ λιπαρά τυριά, τα έτοιμα σκευάσματα( σοκολάτες, μπισκότα, τσιπς κλπ), λιπαρές σάλτσες και σως απο μαγιονέζα.)

Για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς συστήνεται μία δίαιτα με ποικιλία φρούτων και λαχανικών, δημητριακά ολικής άλεσης, αυγά, ψάρια, κόκκινο αλλά και λευκό κρέας σε μικρές ποσότητες. Επίσης τα άτομα τα οποία παρουσιάζουν διαταραχές του θυρεοειδούς ή Hashimotto, και χρειάζεται να ακολουθήσουν κάποια δίαιτα για να χάσουν κιλα, θα πρέπει να ακολουθήσουν τους βασικούς κανόνες αδυνατίσματος , που στηρίζονται στην πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών χωρίς την παράλειψη κάποιου.

Τέλος, καλό θα είναι πριν εφαρμοσθεί κάποιο διατροφικό πρόγραμμα είτε για απώλεια βάρους είτε για συντήρηση να συμβουλευτείτε το γιατρό και τον διαιτολόγο σας.




Show Buttons
Hide Buttons