Η ισορροπημένη διατροφή είναι βασική προϋπόθεση  για μια  και υγιεινή και ποιοτική  ζωή. Ακολουθώντας μια σωστά δομημένη δίαιτα, βελτιώνουμε σε μεγάλο ποσοστό την υγεία μας και θωρακίζουμε τον οργανισμό μας. Γι’αυτό, καλό θα είναι να καταναλώνουμε προϊόντα ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά προϊόντα , πηγές πρωτεϊνών , όπως επίσης φρούτα και λαχανικά. Άλλωστε, σύμφωνα με τους διαιτολόγους, θα πρέπει να βάλουμε στην καθημερινότητά μας τροφές πλούσιες σε μέταλλα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

xrisimes sumvoules gia kali ugeia 300x200 Χρήσιμες συμβουλές για την υγεία μας

Διάφοροι τρόποι μείωσης των ανθυγιεινών λιπών από τη διατροφή μας :

  • Φροντίστε να καταναλώνετε 3-5 μερίδες  λαχανικών και  φρούτων σε καθημερινή βάση.
  •  Να ενυδατώνατε επαρκώς τον οργανισμό σας καθημερινά, κατά βάση με νερό και έπειτα με τσάι ή ροφήματα με λίγες θερμίδες. Καλό θα είναι, να αποφεύγετε ροφήματα με ζάχαρη όπως η σόδα, οι χυμοί φρούτων, το παγωμένο τσάι και  το αρωματισμένο γάλα ή ζαχαρούχο γάλα ή καθώς επίσης και τα αλκοολούχα ποτά.
  • Ελαττώστε το περιττό λίπος από την κουζίνα σας όπως: την κρέμα γάλακτος , τις πατάτες, το βούτυρο στο ψωμί αλλά τα  παχυντικά dressings (σάλτσες) στις σαλάτες. Κάντε χρήση προϊόντων  με χαμηλά λιπαρά.
  • Αποφύγετε τα τηγανητά και προτιμήστε ψητές ή βραστές τροφές. Στο κρέας δε, καλό είναι η πέτσα να απομακρύνεται  προτού μαγειρευτεί και εντάξτε στη διατροφή σας το ψάρι 1-2 φορές την εβδομάδα.
  •  Όταν βγαίνετε  έξω, αποφύγετε τις μεγάλες μερίδες και προσέξτε ιδιαίτερα τα κρυμμένα λιπαρά των τροφών.
  • Πριν αγοράσετε ο προϊόν , ενημερωθείτε γι’αυτό, διαβάζοντας την ετικέτα του όπου αναγράφεται η διατροφική του αξία. Για περαιτέρω πληροφορίες ρωτήστε το διαιτολόγο σας.

 

 

Τι πρέπει να έχετε  πάντα υπ’όψιν:

Η ισορροπημένη διατροφή  και η τακτική άσκηση είναι  αλληλένδετες και απαραίτητες για τη διατήρηση  του βάρους μας  αλλά και για την καλύτερη υγεία μας. Θέτοντας μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους, χωρίς ιδιαίτερες στερήσεις μπορούμε να έχουμε τα αποτελέσματα που επιθυμούμε.

Συνίσταται από τους διαιτολόγους και τους γιατρούς πάσης φύσεως, η τήρηση ενός καθημερινού και υγιεινού τόπου ζωής, ωστόσο καλό θα ήταν να ακολουθούμε τις συμβουλές του διαιτολόγου μας και όχι να ενστερνιζόμαστε διάφορες παραπλανητικές συμβουλές.

  • Υπάρχει μια γενική παραπληροφόρηση όσον αφορά προγράμματα ή προϊόντα διαίτης τα οποία μας προκαλούν σύγχυση και μας κατευθύνουν λανθασμένα. Συνήθως οι άνθρωποι που τα διαφημίζουν δεν γνωρίζουν ίσως και οι ίδιοι , αλλά ίσως και αδιαφορούν για τα προβλήματα ή τις παρενέργειες που προκαλούνται.
  •  Κάτι πολύ βασικό: τα συμπληρώματα  βιταμινών  δεν αντικαθιστούν σε καμία περίπτωση  τα τρόφιμα. Γι΄αυτό, καλό είναι να τηρείται ένα υγιεινό καθημερινό διαιτολόγιο,  βασισμένο σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, και όσον αφορά τα συμπληρώματα, καλό είναι να συμβουλεύεστε το γιατρό σας πριν να τα καταναλώσετε.
  • Δεν υπάρχουν μυστικές δίαιτες, ούτε λειτουργούν οι στερητικές δίαιτες. Σύντομες δίαιτες με εντυπωσιακά αποτελέσματα σε μικρό χρονικό διάστημα, ΔΕΝ υπάρχουν καταρχάς και δεύτερον επιβαρύνουν την υγεία μας.

 

Μπορείτε να βοηθηθείτε, κάνοντας στον εαυτό σας κάποιες ερωτήσεις, για να δείτε που κυμαίνεστε κι αν η απάντηση είναι θετική σε κάποια ή κάποιες από αυτές καλό είναι να συμβουλευτείτε κάποιο διαιτολόγο να σας κατευθύνει σωστά σε υγιεινές λύσεις.

 

 

  • Είστε υπέρβαρος/η;
  • Έχετε απορίες, όσον αφορά τις τροφές  που πρέπει να καταναλώνετε ή ποιες βιταμίνες θα ήταν καλό  να λαμβάνετε;
  • Υπάρχουν στην οικογένειά σας περιστατικά οστεοπόρωσης, διαβήτη, καρκίνου ή καρδιακά προβλήματα;
  • Έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας ή ακόμα, κάποιον αυξημένο παράγοντα επικινδυνότητας σε ασθένειες όπως υψηλή χοληστερόλη  ή υψηλή πίεση αίματος ;
  • Νομίζετε τε ότι θα μπορούσατε να επωφεληθείτε μετά από μια επίσκεψη σας σε κάποιο διαιτολόγο ή σε κάποιον που έχει ειδίκευση  συμβουλευτικής  πάνω σε θέματα διατροφής;
  • Σας έχει πει ο προσωπικός γιατρός σας ότι μπορείτε να βελτιώσετε την κατάσταση της υγείας σας, ακολουθώντας μια ποιοτικότερη διατροφή;

 

 

Η πορεία για τη βελτίωση της υγείας σας:

Το να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες απότομα και γρήγορα, είναι κάτι που και φαίνεται και είναι δύσκολο. Οπότε μικρές αλλαγές, βήμα-βήμα, θα οδηγήσουν σιγά σιγά τη ζωή σας προς το καλύτερο. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να φανούν ακόμη πιο χρήσιμες σε περιπτώσεις που πάσχουμε από κάποια ασθένεια, στην οποία επιδρούν αρνητικά κάποια φαγητά ή ποτά που καταναλώνουμε. καταναλώνουμε. Για παράδειγμα σε μια τυχόν δυσανεξία του οργανισμού στη λακτόζη ή σε μια νεφρική ασθένεια , μπορεί να επιδράσει πολύ θετικά μια ισορροπημένη δίαιτα.

Μερικές χρηστικές συμβουλές καλής υγείας είναι:

  • Είναι βασικό αρχικά,  να εντοπίσετε τα δυνατά και αδύναμα σημεία της μέχρι τώρα διατροφικής σας συμπεριφοράς . Καταναλώνετε προϊόντα ολικής άλεσης και φυτικών ινών ;  Κάνετε κατανάλωση 3-5 μερίδων φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα; Λαμβάνετε αρκετό ασβέστιο; Εάν η απάντηση είναι ναι σε αυτές τις ερωτήσεις είστε στο σωστό δρόμο. Εάν όχι, είναι καλό για τη βελτίωση της υγείας σας να εντάξετε περισσότερες τέτοιες τροφές στο διαιτολόγιό σας.
  • Είναι πολύ βασικό κατ’επέκταση, να σημειώνετε  τι τρώτε και πίνετε καθημερινά σε ένα ημερολόγιο, γιατί αυτό συμβάλει στη σωστή αξιολόγηση της διατροφής σας, προσθέτοντας ή αφαιρώντας τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων.
  • Επίσης, είναι καλό να επισκεφθείτε ένα διαιτολόγο να συζητήσετε για τη διατροφή σας και τις συνήθειές σας και να σας δώσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, βασισμένο σε τροφές που σας αρέσει να καταναλώνετε. Κι αυτό θα πρέπει σίγουρα να γίνει, αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας!
  •  Η μείωση του ανθυγιεινού λίπους από τη διατροφή σας, μόνο καλό μπορεί να κάνει. Σε περίπτωση που καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε λιπαρά( τα κακά ), καλό θα ήταν να τις μειώσετε σταδιακά  και να προσπαθήσετε να τις  αλλάξετε ριζικά. Πού υπάρχουν τα ανθυγιεινά λίπη; Στα λιπαρά κομμάτια χοιρινού, στο μοσχάρι, το αρνί, καθώς επίσης και στα  γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά (τυριά ,πλήρες γάλα, βούτυρο).

 



Show Buttons
Hide Buttons